کد خبر: ۷۱۹۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۴
جعفر قادری در گفتگو با شیرازه:

نگاه‌ درون وزارت کشور و دولت نسبت به مسائل فارس یکی نبود/ نمی گذاریم فردی که اولویتش مسائل سیاسی است استاندار فارس شود

قادری گفت: مسائل اقتصادی باید اولویت اول مدیران فارس باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییرات مدیریتی در فارس توجیهی ندارد، گفت: تحت فشارهایی که از سوی برخی گروه‌ها و جناح‌ها وجود داشت شاید دولت بدش نمی‌آید که در استان‌ها بتواند تغییراتی داشته باشند که در انتخابات به آن‌ها کمک کند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در راستای تغییرات در استان‌ها با اهداف انتخاباتی، استان فارس هم از این تغییرات بی‌بهره نمانده و شاهد تغییرات مدیریتی بودیم هرچند حرف و حدیث‌هایی هم نسبت به عملکرد مدیریتی استان وجود داشت.

وی عملکرد دوگانه دولت در فارس را یکی از دلایل استعفای استاندار فارس دانست و افزود: در مجموعه استانداری فارس اتفاقاتی افتاد و برخی از مسئولین فارس به منظور برخی تغییر و تحولات داخلی پیگیری‌هایی انجام می‌دادند که نگاه‌های درون وزارت کشور و دولت نسبت به مسائل استان یکسان نبود و عده‌ای با تغییر و تحولات مخالفت و عده‌ای از آن حمایت می‌کردند که مجموعه این عوامل و زمینه‌هایی که از قبل وجود داشت، باعث شد عملا ادامه کار برای مدیریت استان سخت باشد و مدیریت ارشد این استان ناچار به استعفا شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اظهار نگرانی از تغییرات مدیریتی گفت: بحث‌هایی در برخی محافل مطرح می‌شود که در دولت برخی افراد به دنبال برخی تغییر و تحولاتی هستند که بتوانند در انتخابات پیش‌رو حرفی برای گفتن داشته باشند و این باعث نگرانی است اما امیدواریم به این شکل نباشد.

قادری اظهار امیدواری کرد که افرادی انتخاب شوند که شائبه سیاسی بودن تغییرات را تایید نکنند بلکه افرادی باشند که نگاه توسعه‌ای به استان داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم فردی که اولویت اولش مسائل سیاسی است استاندار فارس شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم گزینه‌هایی پیشنهاد دهیم و به گزینه‌ای رضایت دهیم که در بحث‌های سیاسی شاخص و تند نباشد.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی باید اولویت اول مدیران فارس باشد، گفت: فردی که می‌خواهد بر کرسی استانداری فارس تکیه زند باید مسائل کاری، اقتصادی، معیشتی و عمرانی اولویت اول او باشد.

قادری تاکید کرد: حتی اگر فردی انتخاب شود که دارای نگاه سیاسی است، باید درسمت‌های قبلی خود نشان داده باشد که نگاه سیاسی را در مسائل کاری دخالت نداده است ولی در هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم افرادی که اولویتشان مسائل سیاسی است در استان مسئولیت بگیرند زیرا آثار و تبعات این کار عقب‌افتادگی و درگیر شدن استان در مسائل سیاسی است که می‌تواند حساسیت‌ها و تنش‌ها در استان را تشدید و مشکلاتی را ایجاد کند.

وی بر اینکه تلاش می‌کنیم نتیجه انتخاب استاندار جدید پیشرفت در امور اقتصادی و فعالیت‌های عمرانی، رفاهی و اجتماعی باشد، تاکید و خاطرنشان کرد: دولت با توجه به شعار اعتدالی که مطرح می‌کند، خودش هم نباید اجازه دهد افرادی که اولویت اولشان مسائل سیاسی است و بحث‌های رفاهی و عمرانی جزو دغدغه‌هایشان نیست در استان مسئولیت بگیرند.

بنابراین گزارش، سیدمحمد احمدی استاندار فارس برای شرکت در انتخابات استعفا داد و خلیل رضائیان معاون امورعمرانی این استانداری با حفظ سمت و با حکم وزیر کشور به‌عنوان سرپرستی استانداری فارس منصوب شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دهزیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴
0
انشا الله کی باشد بخشدار کردیان جهرم عوض شود
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴
0
فکری به حال اموزش وپرورش استان کنید
موقعیت فارس را در کشور رسد کنید