کد خبر: ۷۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

هزینه احداث یک پمپ بنزین در شیراز چقدر است؟/ تردد 1150 تانکر سوخت رسان در جاده های فارس

امین گفت: طرح احداث خطوط انتقال فراورده های نفتی به فارس به دلیل مشکلات مالی متوقف شد.
به گزارش شیرازه، علی رضا امین مدیر عامل شرکت پخش فراودرهای نفتی فارس از کمبود 20 جایگاه CNG و 10 پمپ بنزین در شهر شیراز خبر داد.

وی معتقد است، مشکل اصلی نقدینگی سرمایه گذاران نیست چرا که آنها سرمایه 1 و نیم میلیارد تومانی احداث جایگاه را دارند، بلکه زمین برای احداث جایگاه سوخت در شمال شهر شیراز وجود ندارد و تقاضا برای احداث جایگاه سوخت در جنوب شهر به دلیلی ارزانی زمین بیشتر است.
امین در گفتگو با روزنامه خبرجنوب با بیان این که در حال حاضر 237 جایگاه و فروشندگی فرآورده های نفتی مایع و 117 جایگاه CNG در سطح استان فارس وجود دارد، خاطرنشان کرد: طرح احداث خطوط انتقال فراورده های نفتی به فارس به دلیل مشکلات مالی متوقف شد.

وی افزود: قرار بود این خطوط، فرآورده های نفتی را از سیرجان به داراب و فسا و سپس به انبار بزرگ نفت شیراز انتقال دهد اما از دستور کار خارج شد.

امین ادامه داد: روزانه 1150 تانکر هر کدام به ظرفیت 30 هزار لیتر سوخت در جاده های استان برای انتقال فرآورده های نفتی از هفت مبدا شامل اصفهان، بندرعباس، بوشهر، سیرجان، یزد و ماهشهر و شیراز در جاده های استان تردد می کنند که چنان چه یکی از آنها واژگون شود جان صدها نفر به خطر می افتد.
نظرات بینندگان