کد خبر: ۷۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۴
حجت الاسلام رضایی در گفتگو با شیرازه:

به زودی نهج‌البلاغه کامل در اختیار جامعه قرار می‌گیرد/ مسئولین ازحقیقت‌گویی ترسی نداشته باشند و دربرابر ظلم ایستادگی کنند

تحجر مقدس‌نماها همواره اسلام و مکتب شیعه را تهدید می‌کند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس جمله «فُزْتُ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ» را جامع‌ترین و چکیده همه فرمایشات امیرالمومنین(ع) دانست و گفت: بی‌اعتنایی به دنیا، قدرت و جایگاه خلافت و همچنین خداترسی و خدامحوری حضرت علی(ع) در این جمله موج می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حضرت علی(ع) با بیان این جمله «به خدای کعبه که رستگار شدم»، اوج رستگاری را در این می‌بیند که در خانه خدا و در حال نماز به وسیله بدترین آدم‌ها به شهادت برسد و جواب همه شبهات و شایعات را می‌دهد.

وی با تصریح اینکه نهج‌البلاغه فعلی که در اختیار جامعه است شامل همه نامه‌ها، خطبه‌ها و فرمایشات حضرت علی(ع) نیست، اعلام کرد: کار خوبی از طرف یکی از علما انجام شده و به زودی نهج‌البلاغه کامل در اختیار جامعه قرار می‌گیرد و آنوقت بیشتر از اکنون به عظمت علی(ع) پی خواهیم برد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تاکید بر اینکه فرمایشات امیرالمومنین(ع) در هر زمان و مکانی تازگی و جذابیت دارد، گفت: فصاحت و بلاغت جملات حضرت آنقدر سنگین و بزرگ است که هر انسانی را تکان می‌دهد.

به اعتقاد وی در منازل باید کنار هر قرآنی یک نهج‌البلاغه باشد چراکه نهج‌البلاغه بخشی از تقسیر آیات قرآن و سراسر نور است.

حجت‌الاسلام رضایی بر توجه به شأن نزول خطبه‌ها و نامه‌های حضرت تاکید و اظهار کرد: برخی که آشنایی با تاریخ ندارند گمان می‌کنند چون حضرت علی(ع) به عثمان بن حنیف نامه می‌نویسد و او را مذمت می‌کند پس عثمان فردی دنیاطلب بوده که بر خطایش تاکید داشته درحالی که چنین نیست و وی یکی از بهترین و وفادارترین یاران حضرت علی(ع) است اما برخورد امام با عثمان و مواخذه او نشان می‌دهد که امام علی(ع) حتی یک خطا از یک کارگزار را نمی‌پذیرد و ماهم اگر بخواهیم جامعه علوی داشته باشیم، باید با کارگزارن جامعه در هر جایگاه و مقامی که هستند اینگونه برخود شود.

وی به برخورد امام علی(ع) با برادرش عقیل هنگامی که سهم بیشتری از بیت‌المال می‌خواست، اشاره و خاطرنشان کرد: علی(ع) برادرش را دوست داشت و درحالی که از فقر شدید او خبر داشت اما حاضر نشد ذره‌ای از بیت‌المال که مربوط به مسلمین است در اختیار او قرار گیرد بنابراین اگر با نهج‌البلاغه مانوس شویم باید خواندن آن چنین فضا و جریانی را در جامعه به وجود آورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه حضرت علی(ع) دوبار در نهج‌البلاغه از شجاعت خود تعریف می‌کند، توضیح داد: حضرت می‌فرمایند در جنگ با خوارج کاری کردم که هیچ کس جرأت انجام آن را نداشت و مانند کشاورزی که با داسی در دست گندم را درو می‌کند، آن‌ها را درو کردم و کشتم. یعنی کسانی به دست امام علی(ع) کشته می‌شوند که پیشانی آن‌ها از سجده‌های طولانی پینه بسته بود و به عبارت امروزی‌ها مقدس‌نماهایی بودند که دین را فقط در نمازه و روز‌ه‌داری می‌دانستند و این تحجر همواره اسلام و مکتب شیعه را تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به سخنان امام علی(ع) در خطبه شقشقیه گفت: پیامبر اسلام(ص) به یاران خود ماموریت می‌دهند که به مکه بروند و در آنجا برائت از مشرکین را اعلام کنند و حضرت علی(ع) با شجاعت در میان مکی‌هایی که بسیاری از سران آن‌ها را کشته بود، ایستاده و خطبه برائت را قرائت می‌کنند.

این مقام روحانی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در سراسر نهج‌البلاغه به جامعه درس می‌دهد، تاکید کرد: ایستادگی در برابر ظلم و تجاوز باید همواره در زندگی مردم به ویژه کارگزاران، حاکمان و رهبران جامعه وجود داشته باشد و از حقیقت‌گویی هیچ واهمه‌ای نداشته باشند.

نظرات بینندگان