کد خبر: ۱۶۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۰ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۳
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با «شیرازه»:

این شب‌ها برای سرافرازی جهان اسلام دعا کنید

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این شب‌ها برای سرافرازی جهان اسلام، کشورمان، تحکیم و استقلال ملت همیشه سربلند ایران و پیروزی مجاهدان اسلام دعا کنید.

علی‌اکبر کلانتری عضو مجلس خبرگان رهبری در فارس در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع) گفت: ماه رمضان بهترین ماه خدا است همچنین بهترین اتفاق که همان نازل شدن قرآن کریم است در این ماه رخ داده است.

وی افزود: فلسفة وجود ماه مبارک رمضان روزه است که ما تقوا و پرهیزگاریپیشه کنیم همانطور که خداوند در سوره بقره آیه ۱۸۳ فرمود: (یا‌ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون)، ای کسانی که‌ایمان آورده‌اید روزه بر شما مقرر شده است همان‌گونه که بر کسانی که پیش از شما بودند مقرر شده بود، باشد که پرهیزگاری کنید.

کلانتری تصریح کرد: تقوا بسیار در زندگی مهم است و در این ماه می‌توانیم تقوا داشته باشیم همچنین تقوا در ابعاد مختلفی است از جمله تقوا فردی، خانوادگی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان در آغاز کار خود در تمام زمینه‌ها تقوا پیشه کنند کشور را به خوبی می‌توانند اداره کنند و قطعاً کشور بسیار خوبی را خواهند داشت، یادآور شد: خوشبختانه در ماه مبارک رمضان ایام شهادت حضرت‌امیرالمؤمنین(ع)متقارن شده است و این تقارن مبنی بر این است که این شب پر از فضیلت می‌شود.

کلانتری ادامه داد: شب قدر یکی از سه شب ۱۹، ۲۱ یا ۲۳ در ماه رمضان است همچنین شب قدر، پرارجح‌ترین و پررمز و رازترین شب‌ها در گردونه زمان است که قلم‌ها در وصفش می‌شکنند، زبان‌ها از توصیفش قاصرند و عقل در فهم آن مبهوت و متحیر می‌ماند.

وی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده است و از سوی دیگر در آیه اول سوره قدر می‌خوانیم: ما آن قرآن را در شب قدر فرو فرستادیم. با توجه به این دو آیه مبارکه، چنین نتیجه‌گیری می‌شود که شب قدر خارج از ماه مبارک رمضان نیست و حتما در این ماه قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در فارس در پایان خواستار دعا در این شب‌ها برای سرفرازی جهان اسلام، کشورمان، تحکیم و استقلال ملت همیشه سر افراز ایران و پیروزی مجاهدان اسلام شد.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: شب قدر ، شهادت ، امام علی
نظرات بینندگان