کد خبر: ۷۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۴

نقیب زاده: عدم پاسخگویی نقطه تاریک در کارنامه شورای چهارم است

امیدواریم شورای اسلامی شهر شیراز در آینده از تصمیم گیری های غیرکارشناسی مصون باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه متروی شیراز بزرگترین پروژه ملی در این شهر است، اظهار امیدواری کرد که با بهره برداری از آن امکان استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی و بهبود قابل توجه در وضعیت ترافیک را شاهد باشیم.

احمدرضا نقیب‌زاده در صد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز درنطق پیش از دستور خود گفت: از آنجا که دوره استفاده از خطوط متروی شهری بالای 50 سال لحاظ می گردد نیاز است در طراحی آن‌ها بخصوص موقعیت ایستگاه‌ها دقت لازم جهت امکان خدمات رسانی به شهروندان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تعریف پروژه‌های ایستگاهی با توجه به تأثیر اقتصادی ناشی از حضور و تجمع شهروندان در موقعیت ایستگاه‌ها موضوعی است که با نگاه بهره وری حداکثری برای زنده کردن ماهیت اقتصادی اطراف آن‌ها همواره مدنظر طراحان است، خاطرنشان کرد: ایستگاه وکیل به همین منظور در طراحی خط یک قطار شهری پیش بینی شده که اقدامی درست و کاملاً کارشناسی بوده و به‌عنوان تنها ایستگاه واقع در منطقه تاریخی فرهنگی، نقش محرک اقتصادی این منطقه با ارزش را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه ایستگاه وکیل ضمن ایجاد خدمات حمل و نقل عمومی برای شهروندان نقطه آغازی برای تحول و نوسازی بافت فرسوده در آن محدوده است اظهار تاسف کرد که در هفته گذشته شاهد اتخاذ تصمیمی در شورای شهر شیراز بودیم که با اعتقاد به غیرکارشناسی بودن آن ضمن احترام به کلیه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز سؤالاتی را جهت تنویر افکار عمومی و خطاب به اعضای شورا که در این تصمیم دخالت داشتند، مطرح می‌کنم.

نقیب‌زاده خطاب به همکارانش این سوال را مطرح کرد که مگر نه اینکه شورای شهر باید به‌عنوان نمایندگان مردم پاسخگوی شهروندان در تصمیمگیری ها باشد پس به چه دلیل تصمیم‌گیری در خصوص چنین موضوع مهمی یعنی حذف یک ایستگاه حیاتی در مترو را در جلسه غیر علنی و با رأی گیری مخفی انجام دادید؟!

وی افزود: آیا تصمیم گیری شورای شهر برای چنین موضوع مهمی در یک جلسه یک ساعته بدون توجه به سابقه مطالعاتی و صرفاً مستند به اظهارات جهت دار مشاور و با وجود مخالفت کمیسیون تخصصی می تواند یک اقدام کارشناسی و در جهت صرفه و صلاح شهر باشد؟

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آیا به این موضوع توجه کرده‌اید که ایجاد فاصله 2 کیلومتری بین ایستگاه زند تا ولیعصر در شرایطی که میانگین فاصله بقیه ایستگاه‌ها 900 متر و در یک مورد 350 متر می باشد، می تواند ذهنیت بی عدالتی در عملکرد شورای شهر را در شهروندان ایجاد کند؟

نقیب‌زاده با بیان اینکه تنها استدلال اتخاذ تصمیم شورا برای حذف ایستگاه وکیل در بهره برداری فاز دو خط یک در انتهای سال 95 بوده است، گفت: برای بهره برداری از فاز دو خط یک حدود 125 واگن مورد نیاز است اما در حال حاضر تنها 25 واگن در شهر شیراز موجود است که به فرض اتمام عملیات اجرایی بدلیل نبود واگن بهره برادری از فاز دو خط یک قطار شهری تا انتهای سال 95 ممکن نیست و با این وجود، شورای شهر چگونه پاسخگوی این تصمیم که باعث ایجاد نقص در خدمات رسانی به شهروندان شده، خواهد بود؟

وی عدم پاسخگویی شورای شهر به شهروندان را نقطه تاریکی در کارنامه شورای چهارم دانست و اظهار امیدواری کرد که شورای اسلامی شهر شیراز در آینده از تصمیم گیری های غیرکارشناسی مصون باشد.

بنابراین گزارش در صدو ششمین جلسه شورای شهر دستور کاری درمورد تغییرات ایستگاه زند وکیل قطار شهری در جلسه غیرعلنی مورد بررسی قرار گرفت که به صحن علنی نیز کشیده شد و اعضای شورای شهر در رأی‌گیری که به صورت کتبی انجام شد با 13 رأی موافق، به جابه‌جایی ایستگاه زند وکیل از جلو حمام بهارستان به مجاور باغ نظر رأی دادند و 7 نفر از جمله اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با این جابه‌جایی مخالفت داشتند.

همچنین در صدو هفتیمن جلسه شورای شهر شیراز بازهم در صحن غیرعلنی پاک‌فطرت، شهردار شیراز و حاجی‌زمانی، مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز درخصوص وضعیت پروژه قطار شهری گزارش ارائه دادند.

نظرات بینندگان