کد خبر: ۷۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۴ تير ۱۳۹۴

رئیس سازمان بهزیستی نی ریز: بیش از 5 هزار نی ریزی تحت پوشش بهزیستی هستند

نبض نی ریز مصاحبه‌ای با پریسا زارعی رئیس سازمان بهزیستی نی ریز که مجموعه تحت مدیریت وی در سه سال پیاپی از نظر عملکرد، جز 5 شهرستان برتر استان انتخاب شده است، انجام داده است.

به گزارش نبض نی ریز، سازمان بهزیستی پس از سه دهه از فعالیت خود، از جمله سازمان‌های پیشرو در امر سلامت جامعه بوده و تاکنون گام هایی را در راستای فقر‌زدایی، تولیت و رسیدگی به امور بیماران و معلولین نیازمند، از کارافتادگان، آسیب‌دیدگان، درماندگان، مستمندان، خانواد‌ه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست، تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی و توانمند‌سازی اقشار محروم و مستضعف جامعه برداشته است.
همزمان با آغاز هفته بهزیستی، پایگاه خبری تحلیلی نبض نی ریز مصاحبه‌ای با پریسا زارعی رئیس سازمان بهزیستی نی ریز که مجموعه تحت مدیریت وی در سه سال پیاپی از نظر عملکرد، جز 5 شهرستان برتر استان انتخاب شده است، انجام داده است.

هم‌اکنون بیش از 5 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی نی ریز قرار دارند

زارعی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هم‌اکنون بیش از 5 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی نی ریز قرار دارند که علاوه بر این آمار، تعدادی از افراد نیازمند هم به صورت موردی از بهزیستی خدمات می‌گیرند.
وی بیان داشت: بهزیستی در 4 حوزه توانبخشی، خدمات اجتماعی، پیشگیری، حوزه اشتغال و کارآفرینی و مشارکت ها به ارائه خدمت به توانخواهان و افراد نیازمند می پردازد.

3 هزار پرونده در حوزه توانبخشی در نی ریز وجود دارد

رئیس سازمان بهزیستی نی ریز با اشاره به وجود 3 هزار پرونده در حوزه توانبخشی بیان داشت: در این واحد علاوه بر واحد مددکاری توانبخشی که در اداره مستقر می باشد، مراکز و موسساتی نیز فعالیت دارند.

وی موسسه توانبخشی و نگهداری شبانه روزی معلولین ذهنی میلاد به ارائه خدمت به معلولین ذهنی بالای 14 سال پسر می پردازد و در حال حاضر 21 نفر را تحت پوشش دارد که به صورت هیئت امنایی اداره می شود و همه 21 مورد به صورت یارانه ای پذیرش شده و این یارانه سازمان بهزیستی به مرکز واریز می شود.

زارعی مرکز توان بخشی شفا را از دیگر خدمات حوزه توانبخشی بهزیستی نی ریز عنوان کرد و گفت: این مرکز به ارائه خدمات فیزیوتراپی به مددجویان تحت پوشش و بیماران در دو شیفت صبح و عصر می پردازد.

وی مرکز توانبخشی روزانه سالمندان فرزانگان را از دیگر مراکز توانبخشی برشمرد و گفت: فعالیت این مرکز به صورت روزانه در قالب برنامه های آموزشی، ورزشی، فرهنگی و تفریحی بوده که با همکاری شبکه بهداشت و درمان، خدمات پزشکی، روانشناسی و مشاوره تغذیه ای نیز به سالمندان ارائه می کند.

دو موسسه ویژه نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در نی ریز فعال هستند

رئیس سازمان بهزیستی نی ریز همچنین از دو موسسه ویژه نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست 6 تا 12 سال نام برد و گفت: این کودکان در این مراکز از کلیه خدمات و امکانات رفاهی و آموزشی بهره مند می شوند.

زارعی افزود: 35 مهد کودک در سطح شهرستان به ارائه خدمات به کودکان زیر 6 سال مشغول هستند که سازمان بهزیستی بر برنامه‌های آنها نظارت دارد.

وی حمایت از زنان سرپرست خانوار را از دیگر اقدامات حوزه تامین اجتماعی برشمرد و گفت: تلاش شده که در قالب طرح های حمایتی از زنان نیازمند حمایت شود.

پیشگیری از آسیب های اجتماعی از اولویت های کاری بهزیستی است

رئیس سازمان بهزیستی نی ریز پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دیگر خدمات و برنامه های در اولویت بهزیستی عنوان کرد و افزود: مداخله در خانواده به صورت رسیدگی به پرونده های طلاقی که از دادگستری به این سازمان معرفی می شود و مداخله در بحران های اجتماعی از دیگر اقدامات این اداره است که با ارائه جلسات مشاوره ای و مددکاری تلاش می شود پرونده ها به مصالحه و سازش کشیده شده و از پیگیری قضایی جلوگیری شود.

وی با اشاره به فعالیت های واحد پیشگیری، طرح پیشگیری از تنبلی چشم  توسط این سازمان را مطرح و گفت: در حال حاضر تیمی در پایگاه سنجش آموزش و پرورش مستقر شده و به ارائه خدمت به کلیه کودکان زیر 10 سال می پردازد و در صورت نیاز کودک به عینک و درمان، سازمان از نظر مالی حمایت می کند.

رئیس سازمان بهزیستی نی ریز اجرای طرح غربالگری شنوایی را از دیگر اقدامات پیشگیرانه سازمان بیان کرد و گفت: این طرح از بدو تولد برای تمامی کودکان اجرا می شود و در صورت نیاز کودک به کاشت حلزون، بهزیستی حمایت مالی قابل توجهی را خواهد داشت.

در سال گذشته حداقل 50 شغل پایدار و فعال ایجاد شده است

زارعی، پرداخت تسهیلات اشتغال با بهره پایین، کمک به تامین سرمایه کار و کمک به پرداخت بیمه خویش فرمایی فرد شاغل و بیمه کار فرمایی را از اقدامات اشتغال زایی سازمان بر شمرد و گفت: در سال گذشته حداقل 50 شغل پایدار و فعال برای معلولین و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ایجاد شده است.

وی بیان داشت: گروه زیادی از افراد حمایت‌پذیر بر اساس قانون، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. به منظور تامین هزینه‌های زندگی این افراد و خانواده‌های تحت پوشش آنان، ماهیانه مبلغ ثابتی (بر اساس قوانین بودجه سالانه و با توجه به تعداد افراد خانواده) از سوی سازمان به هر خانوار پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی نی ریز افزود: در کنار کمک‌های مستمر، به منظور کاهش مشکلات خدمت‌گیرندگان و تسریع روند توانمند‌سازی آنان، کمک‌های موردی (برای مصارف گوناگونی از قبیل درمان، مسکن، جهیزیه، تحصیل و ...) نیز ارئه می‌شود
.

نظرات بینندگان