کد خبر: ۷۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴

ذوالانوار: کسی می تواند از فرهنگ دم بزند که قرآن را بفهمد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: جای بسی خرسندی است که مسابقات سراسری قرآن ویژه دانش آموزان سراسر کشور در سومین حرم اهل بیت (ع) برگزاری می شود.
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی گفت:گرايش ذاتی دانش آموزان به قرآن مسئولان فرهنگی را مظف به توجه بیشتر به ترويج فرهنگ دينی و قرآنی در جامعه می کند.
سیدحسین ذوالانوار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بااشاره به برگزاری سی و سومین مسابقات قرآنی دانش آموزان کشور در شیراز اظهار داشت: برگزاری چنین مسابقه قرآنی در چنین ابعادی قطعا می تواند تاثیر قابل توجهی در جامعه بگذارد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت:يكی از مباحث مهمی كه می‌تواند در ترويج و نهادينه‌شدن موضوعات قرآنی در جامعه اسلامی‌مان نقش مهمی را ايفا كند، برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف دانشگاه‌ها و مدارس است.
وی گفت: مسابقات قرآنی در ارتقاء روحيه معنوی و گرايش به سمت مباحث قرآنی از قبيل حفظ و قرائت قرآن جوانان و نوجوانان دانش‌آموز نقش بسزايی داشته است.
ذوالانوار بیان کرد: گرايش ذاتی دانش آموزان به قرآن مسئولان فرهنگی را مظف به توجه بیشتر به ترويج فرهنگ دينی و قرآنی در جامعه می کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های بزرگ قرآنی که درآن مسلمانان شیعه و سنی در کنار یکدیگر قرار می گیرند بیانگر تحقق همدلی و همزبانی است که از برکات معنوی قرآن عظیم محقق می شود.
ذوالانوار گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در چنین سن تاثیرگذاری توسط آموزش و پرورش فارس اقدام ارزنده ای است که باید در سایر اقشار توسط دستگاه های متولی عملیاتی شود.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری مسابقات قرآنی در جامعه تصریح کرد: نفس تجمع و گردهمايی اين جوانان قرآنی می‌تواند زمينه بسيار مناسبی برای آشنايی آنان با يكديگر و ايجاد وحدت، هم‌دلی، تعامل و همكاری مثبت را فراهم كند.
نماینده مردم شیراز در خانه ملت اظهار داشت: اشاعه فرهنگ قرآنی در پرتوی برگزاری این مسابقات محقق می شود و این امر می تواند تاثیر طلایی و معنوی قرآن در جامعه را هویدا سازد.
ذوالانوار با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ادامه داد: کسی می تواند از فرهنگ دم بزند و برای پیشرفت فرهنگ تلاش بکند که قرآن را بفهمد بنابراین برگزاری مسابقات قرآنی از اهمیت بالایی برخوردار است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: جای بسی خرسندی است که مسابقات سراسری قرآن ویژه دانش آموزان سراسر کشور در سومین حرم اهل بیت (ع) برگزاری می شود.
وی اضافه کرد: بدون ترید برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی در ابعاد مختلف می‌تواند مفيد و با اهميت باشد كه در اين راستا می توان معرفی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی، معرفی شخصيت‌های برجسته قرآنی كشور و نمايش فعاليت‌های مثبت و كارآمد مراكز موفق قرآنی در كشور را نیز تشریح کرد.
نظرات بینندگان