کد خبر: ۷۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴

برگزاری همایش بین‌المللی «بانوان و فرهنگ رضوی» در شیراز، قم و مشهد

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: برای نخستین بار همایش بین‌المللی «بانوان و فرهنگ رضوی» در استان‌های قم، فارس و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سومین حرم شیرازه، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: اولین اتفاق در دهه کرامت نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی است تا در آینده شاهد آن باشیم که دهه کرامت مجموعه‌ای از ساختارهای جدید در حوزه فرهنگ است ضمن اینکه این مسئله برای ارتقای معنویت جامعه نیز بسیار کمک کننده است.

سیدجواد جعفری در نشست هماهنگی اعضای شورای ستاد ملی دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: روزهای اولی که دهه کرامت در کشور راه‌اندازی شد، هنوز در تقویم فرهنگی کشورمان روز 5 دی القعده، بزرگداشت امامزادگان و روز شش ذی‌القعده، روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) ثبت نشده بود لذا می‌توان گفت که این روزها به برکت دهه کرامت تصویب شدند و این حرکتی ماندگار در زمینه ترویج فرهنگ رضوی بود.

جعفری با اشاره به اینکه در بخش فرهنگ معنوی کشور موج جدیدی در دهه کرامت راه‌اندازی شده است،‌ گفت: دومین اتفاقی که در دهه کرامت رخ داده است، جریان‌سازی فرهنگی است که در تمام کشور انجام می‌شود به طوری که امروز مردم به صورت خودجوش برنامه‌ها و حرکت‌هایی را در این ایام انجام می‌دهند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در ادامه شاهد این مسئله را برگزاری جشنواره فرهنگی بین‌المللی امام رضا(ع) عنوان و اظهار کرد:‌ این جشنواره از 23 مرداد همزمان با بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران اسلامی در شلمچه با برگزاری دعای کمیل و دعای ندبه همراه با کاروان نمادین توسط هنرمندان استان خوزستان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این روز در عرصه ملی به استقبال جشنواره امام رضا(ع) می‌رویم و به یاری خدا از روز 25 مرداد این جشنواره به‌صورت رسمی در 31 استان کشور با محوریت برنامه‌های ملی برگزار می‌شود.

جعفری از برگزاری این جشنواره در 75 کشور و 200 نقطه دنیا با رویکرد فعالیت‌های فرهنگ رضوی در دهه کرامت خبر داد و گفت: بیش از 900 هزار اثر فرهنگی- هنری در این جشنواره تولید شده که در قالب آثار سینمایی، هنرهای تجسمی، مکتوب ادبی و فرهنگی منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ابراز کرد: در سال جاری برای نخستین بار مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در بخش آسیا و اقیانوسیه تشکیل می‌شود که این‌ها به ایران آمده تا این مجموع به تصویب برسند و در سال آینده نیز بخش‌های جشنواره امام رضا(ع) به‌صورت بومی در نقاط مختلف دنیا برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش بین‌المللی «بانوان و فرهنگ رضوی» در شیراز، قم و مشهد

وی با بیان اینکه 120 مبلغ نیز در ایام دهه کرامت به 19 نقطه دنیا اعزام می‌شوند تا اقلام جشنواره امام رضا(ع) را توزیع کنند، گفت: همچنین برای نخستین بار همایش بین‌المللی «بانوان و فرهنگ رضوی» در استان‌های قم، فارس و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

جعفری نقش و سهم استان فارس در جشنواره رضوی در دهه کرامت را ویژه توصیف کرد و افزود: علاوه بر فهرستی که از سوی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برای برنامه‌های این دهه منتشر شده است، چهار برنامه ویژه از طریق جشنواره امام رضا(ع) به‌عنوان بخش فارس در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) توضیح داد: به یاری خدا در دهه کرامت دانشگاه شیراز میزبان جشنوار «اهل بیت(ع) و تولد علم» است و استانداری فارس و بنیاد فارس‌شناسی با همکاری آستان شاهچراغ(ع) میزبان همایش علمی ـ پژوهشی «سومین حرم در شیراز» خواهد بود و اداره‌کل ارشاد فارس نیز جشنواره ملی هنرهای تجسمی رضوی و شهرستان اقلید نیز میزبان کنگره بزرگداشت قدمگاه امام رضا(ع) می‌شود.

نظرات بینندگان