کد خبر: ۷۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

صحرائیان: جهرم به زودی صاحب گمرک می شود

فرماندار ویژه جهرم گفت: این شهرستان تا یک‌ماه آینده صاحب گمرک صادراتی می شود.
به گزارش شیرازه علیرضا صحرائیان درحاشیه بازدید مدیران گمرک کشور و استان فارس از ساختمان در نظر گرفته شده برای گمرک جهرم به خبرنگار پسین جهرم گفت: محل مناسبی برای ایجاد گمرک در جاده منتهی به بندرعباس در نظر گرفته شده که مجهز به فضای مناسب و انبار نگهداری کالا است.

وی افزود: این ساختمان به مدت 2 سال اجاره شده و هم اکنون در مرحله تجهیز به امکانات سخت افزاری قرار دارد.

گمرک جهرم فعلاً صادراتی است

فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه با استقرار نیروهای اداری این گمرک در طول یک ماه آینده افتتاح و خدمات مربوط به صادرات کالا در آن ارائه می شود، گفت: در فاز نخست خدمات گمرک جهرم مربوط به امور صادرات کالا بوده و فرآینده واردات کالا نیز در مراحل بعد انجام می شود.

گمرک اصلی جهرم در منطقه ویژه اقتصادی ساخته می شود

وی یادآور شد: جهرم مصوبه مجلس و هیأت دولت برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی را دارد و چنانچه گمرک این شهرستان بتواند عملکرد قابل قبولی بر جای بگذارد گمرک اصلی این شهر در منطقه ویژه اقتصادی جهرم راه اندازی می شود.

صحرائیان ادامه داد: در حال حاضر روند ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جهرم، رشد قابل قبولی را طی می کند.

فرماندار ویژه جهرم به ظرفیت های این شهرستان برای صادرات محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات خرما و تره بار اشاره کرد و گفت: راه اندازی گمرک در این شهر در بازاررسانی خارجی این محصولات نقش بسزایی داشته و دیگر نیاز نیست این محصولات به شیراز ارسال و سپس صادر شود.

درصدد راه اندازی مسیر جهرم فیروزآباد هستیم

معاون استاندار فارس با بیان اینکه مسیر جهرم به بندرعباس مسیر کوتاهی است و این شهر مزیت نسبی در دسترسی به آبهای خلیج فارس و بالطبع آن کشورهای حوزه خلیج فارس دارد، گفت: در صددیم راه دسترسی جهرم از سمت فیروزآباد و از گذر سد سلمان فارسی را در لیست پروژه های مهم عمرانی شهرستان قرار دهیم.

وی اضافه کرد: این اقدام در صورت تحقق، راه جهرم به بوشهر را نیز به حداقل می رساند.

باند فرودگاه جهرم تعریض می شود

صحرائیان به پیگیری ها برای راه اندازی مجدد فرودگاه جهرم نیز اشاره کرد و افزود: با راه اندازی فرودگاه جهرم، امکان بازار رسانی محصولات کشاورزی این شهرستان از طریق خطوط هوایی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: این فرودگاه به دلیل بهینه نبودن باندآن ماه هااست که غیر فعال بوده و درصددیم با خرید زمین های مجاور برای تعریض و همچنین افزایش طول باند این فرودگاه اقدام کنیم.

صحرائیان تصریح کرد: زمین های در مسیر باند فرودگاه جهرم در تملک دانشگاه آزاد است و جلسات خوبی با مسئولان این دانشگاه و مدیر کل فرودگاه های فارس برای واگذاری این اراضی به فرودگاه جهرم و تخصیص زمین جایگزین از اراضی همجوار با دانشکده کشاورزی جهرم به دانشگاه آزاد جهرم برگزار شده و امیدوارم به زودی کار تعریض باند فرودگاه جهرم آغاز شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم  اظهار امیدواری کرد: این اقدامات در شکوفایی اقتصادی جهرم تأثیر بسزایی داشته باشد.

عسکری مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک کشور، نظری مدیرکل هماهنگی امور استان های گمرک و سیاحی مدیرکل گمرک فارس در سفر به جهرم از ساختمان گمرک این شهرستان بازدید کردند.

نظرات بینندگان