کد خبر: ۷۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

ذوالانوار: به خبرنگاری که حقیقت و عدالت را با هیچ‌چیز دیگر عوض نمی‌ کند باید درود فرستاد

نماینده مردم شیراز گفت: باید مقابله کرد با مسئولانی که نقدهای منصفانه خبرنگاران را بر‌نمی‌تابند.

به گزارش شیرازه، سید حسین ذوالانوار بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری شغلی شریف و از رسالت‌های پیامبران اللهی بوده است و امروز نیز خبرنگاران در جامعه ما با تأسی از پیامبران در حال خدمت‌رسانی به آحاد مردم هستند.

وی افزود: در جامعه ما به دلیل مشغله‌های فراوانی که برای مسئولان و مردم وجود دارد، روزمرگی و غفلت از امور مهم فراگیر شده و در چنین شرایطی، از خبرنگاران انتظار می‌رود بیداری و بیدارگری آحاد جامعه و مطالبه‌گری از مسئولان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

این نماینده مجلس افزود: در جامعه‌ای که جریان آزاد خبری وجود داشته باشد و تمام مسئولان و ارگان‌ها فعالیت‌های خود را زیر ذره‌بین دقیق رسانه‌ها بیابند فساد شیوع پیدا نخواهد کرد و تخلف به کمترین حد خود خواهد رسید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ‌سختی‌های شغل خبرنگاری گفت: درعین‌حال اهمیت فراوانی که فعالیت‌های خبرنگاران برای آگاه‌سازی جامعه به دنبال دارد، اما این شغل از سختی‌های فراوانی برخوردار است و حقوق کم و در بسیاری از موارد آینده شغلی مبهم، بسیاری از اعضای جامعه خبری کشور را رنج می‌دهد.

ذوالانوار همچنین با اشاره به برخی مشکلات موجود خبرنگاران برای مخابره حقایق جامعه اضافه کرد: خبرنگاران اگر بخواهند با زبانی صریح، از مسئولان پرسشگری و مطالبه‌گری داشته باشند با محدودیت‌های فراوانی مواجه می‌شوند و نقد صریح حتی اگر منصفانه نیز باشد در برخی موارد می‌تواند منجر به از دست دادن موقعیت شغلی برای خبرنگاران شود بنابراین از یک‌سو باید درود فرستاد به خبرنگاری که حقیقت و عدالت را با هیچ‌چیز دیگر عوض نمی‌کند و از سوی دیگر، باید مقابله کرد با مسئولانی که نقدهای منصفانه خبرنگاران را بر‌نمی‌تابند و اجازه ایجاد فضای آزاد خبری را از جامعه سلب می‌کنند.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برای حل معضلات صنفی خبرنگاران، از دریافت راهکارها و پیشنهاد‌های این قشر شریف از جامعه استقبال می‌کنیم و آماده‌ایم درصورتی‌که نقایص قانونی دراین‌باره وجود دارد، برای حل آن و یا تعریف راهکارهای جدید در قالب طرح‌های پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی پیش‌قدم شویم.

نظرات بینندگان