کد خبر: ۷۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

برگزاری دومین یادواره "شهدای روحانی" سروستان

در آستانه سالروز شهادت رئیس مکتب شیعه جعفری،حضرت امام جعفر صادق(ع)، دومین یادواره شهدای روحانی شهرستان سروستان برگزار شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، طی مراسمی باشکوه و با حضور مسئولین ارشد شهرستانی ،استانی و کشوری،خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمع کثیری از مردم ولایتمدار ،بصیر و شهید پرور سروستان، از مقام شامخ شهیدان، حجج اسلام؛ محمد عباسی، هاشم زارع و محمد رضا معصومیتجلیل شد.

 

براساس گزارش سروآنلاین، در ابتدای این محفل بزرگ معنوی، حجت الاسلام ابراهیمی، امام جمعه سروستان در سخنانی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: شهدای روحانی ما در طول دوران دفاع مقدس، دوشادوش همه رزمندگان در راستای دفاع از اسلام و انقلاب جنگیدند و به فیض پرافتخار شهادت دست یافتند.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله حسنی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سخنانی ضمن تجلیل از رشادت ها، ایثارگری ها و جانفشانی همه شهدا به ویژه شهدای روحانیت اظهار داشت: اطاعت از ولایت و  همراهی با مردم در جهت گسترش فرهنگ ناب اسلامی از جمله ویژگی های شاگردان راستین مکتب جعفری است.

 

وی در ادامه این مطلب با اشاره به مجاهدت ها و از جان گذشتگی های این قشر بااخلاص و فداکار جامعه اسلامی در دوره های مختلف تاریخ پرفراز و نشیب اسلام تصریح کرد: مقابله با انحرافات دینی آن هم بدون توجه به خطرات موجود و بذل جان خویش در این مسیر از دیگر ویژگی های روحانیت مکتب جعفری است.

 

قائم مقام ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خدمات ارزشمند و غیرقابل وصف استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: استاد شهید مرتضی مطهری از جمله افتخارات بزرگ جامعه روحانیت شیعه جعفری است به طوریکه حضرت امام خمینی(ره) همه آثار این اندیشمند بزرگ اسلام و انقلاب را مورد تایید قرار دادند و این یک مساله عادی نیست.

 

حجت اسلام سید سید حبیب الله حسنی در پایان سخنان خویش ضمن تاکید بر بصیرت افزایی و حرکت در مسیر ولایت و اطاعت از منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد:امروز ادامه راه شهدا یعنی حرکت در مسیر ولایت و بصیرت افزایی می باشد.

 

حسن ختام این مراسم،نوحه سرایی و ذکر مصیبت شهادت امام جعفر صادق(ع) توسط دکتر قاسم فتحی،مداح و چهره برتر قرآنی این شهرستان بود.

 

گوشه هایی از این مراسم به روایت تصویر؛

 

انتهای یپام/224224



نویسنده :
سروآنلاین
نظرات بینندگان