کد خبر: ۷۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

بخشدار جره و بالاده کازرون: کشاورزان منطقه کوهمره، آب را به ارتفاعات برده و انار می کارند!

اگر باغات غیر مجاز شما در حال خشک شدن است به علت برداشت آب غیر مجاز و وجود پمپ ها و تلمبه های غیرمجاز کشاورزان منطقه کوهمره سرخی بر روی رودخانه جره است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  کازرون خبر، نخستین جلسه بخشداران استان فارس با حضور سید محمدعلی افشانی، استاندار جدید فارس، معاون عمرانی استاندار و تنی چند از مدیران کل و معاونین استاندار در شهرستان اقلید برگزار شد.

جلسه بخشداران فارس در اقلید

در این جلسه استاندار فارس طی سخنانی رهنمودهای لازم را به بخشداران ارایه نموده و اظهار داشت: مهمترین وظیفه بخشداران اجرای سیاستهای عمومی دولت است و مدیری می تواند موفق باشد که مورد قبول مردم باشد.

وی اضافه کرد: مسولیت مهم بخشداران، پاسخگویی به نیازهای اهالی و ساکنین بخش می باشد و بخشداران باید برای رضایتمندی مردم تلاش گسترده ای داشته باشند.

استاندار فارس درباره برگزاری انتخابات عنوان داشت: ما در انتخابات یک وظیفه بیشتر نداریم و آن اجرای قانون است و باید از آرای مردم صیانت و پاسداری کنیم .

جلسه بخشداران فارس / عکس


جلسه بخشداران فارس / عکس

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ توسط بخشداران و با حضور مهندس رضاییان معاون عمرانی استاندار فارس و مدیران کل ستادی برگزار شد.

هنگامی که  بخشدار ارژن شیراز در سوالی به بیان کم آبی و مشکل آب کشاورزان و باغداران منطقه کوهمره سرخی پرداخت و بیان داشت که بیش از هفتصدهکتار از باغات این کشاورزان در حال خشک شدن است بلافاصله بخشدارجره و بالاده کازرون در واکنش به سخنان وی با ناراحتی و عصبانیت پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به بخشدار ارژن گفت: اگر باغات غیر مجاز شما در حال خشک شدن است به علت برداشت آب غیر مجاز و وجود پمپ ها و تلمبه های غیرمجاز کشاورزان منطقه کوهمره سرخی بر روی رودخانه جره و مصرف بیش از حد آب از کلیه زمین های کشاورزی و باغبانی بخش جره و بالاده است که منجر به نابودی آن شده است.

سید مجتبی علوی تصریح کرد: سوء مدیریت و برداشت بی رویه آب کشاورزان منطقه کوهمره سرخی که آب کشاورزان پایین دست بخش جره و بالاده را با تلمبه های قوی و لوله های چندین متری به ارتفاعات برده و به کاشت درختان و باغات غیر مجاز انار اختصاص داده اند باعث شده که اقدامات خوب ما در بخش جره بالاده در کنترل و مصرف صحیح آب مانند پرنمودن بیش از دویست حلقه چاه غیرمجاز تاثیرچندانی نداشته باشد و بخش جره و بالاده با بحران شدید کم آبی مواجهه شده است.

بخشدار جره بالاده خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به این موضوع و تشکیل جلسه ای جهت برخورد با برداشت کنندگان غیرمجاز آب کشاورزی در منطقه کوهمره سرخی شیراز شد و بیان داشت: تاکنون چندین مکاتبه و جلسه حضوری با مدیرکل و معاونین سازمان آب منطقه ای فارس صورت داده ایم اما متأسفانه هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته است.

نظرات بینندگان