کد خبر: ۷۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

فارس چند نفر آزاده دارد؟

مدیرکل بنیاد شهید فارس گفت: این استان با 2 هزار و 125 آزاده رتبه هفتم تعداد آزادگان را در کشور به خود اختصاص داده است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، رجبعلی راهی بعدازظهر امروز به‌مناسبت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان اسلام به میهن اسلامی در دیدار با آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس در سخنانی اظهار داشت: نقش بی‌بدیل آزادگان در دوران دفاع مقدس برگ زرین دیگری بر افتخارات انقلاب اسلامی افزوده و به‌عنوان اسوه ایثار و مقاومت در جهان مطرح‌ شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد آزادگان سرافراز در استان فارس چهار نفر خانم هستند که نشان از فرهنگ جهادی و روحیه بالای صبر و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار و ایادی آن در منطقه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان فارس تصریح کرد: روحیه ایثار و مقاومت بسیاری در دوران جنگ تحمیلی و پس‌ از آن در میان خانواده‌‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان را شاهد بوده‌ایم که نشان از مسئولیت‌پذیری آنان در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

راهی بیان داشت: حضور آزادگان در مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از دیگر ویژگی‌های این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی است که به‌صورت خودجوش نیز در برنامه‌هایی که در مساجد برپا می‌شود نیز شرکت فعال دارند.

مدیرکل بنیاد شهید فارس گفت: این استان با 2 هزار و 125 آزاده رتبه هفتم تعداد آزادگان را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: بار علمی و تخصصی رزمندگان به‌ویژه آزادگان در مراکز پزشکی، درمانی و نیز مدیریتی نسبت به دیگر اقشار جامعه از افزایش بالایی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان فارس بیان داشت: آزادگان سرافراز در دوران اسارت خود در اردوگاه‌های رژیم بعثی هرگز دست از مبارزه و پیروی از رهنمودهای امام راحل دست برنداشته‌اند و بعد از جنگ نیز همواره در راستای ولایت و رهبری گام برمی‌دارند.

راهی اظهار داشت: بیش از 23 نفر از فرزندان آزادگان در مقاطع دکترا و کارشناسی، 20 نفر از همسران آنان دانشجو و 43 نخبه رشته هنر و معماری از این عزیزان مشغول تحصیل هستند.


نظرات بینندگان