کد خبر: ۷۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴

اختصاص سیصد میلیون ریال به کتابخانه عمومی«کوهنجان» سروستان

در بازدید مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس از سروستان بر گسترش فضای کتابخانه های این شهرستان تاکید شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، سید محمد امین جعفری،مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس ضمن بازدید از کتابخانه های عمومی سروستان با حضور در جلسه انجمن کتابخانه این شهرستان و تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در حوزه ی کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: پیشینه و پیشانی بلند سروستان در تاریخ فرهنگی و اجتماعی این شهرستان عامل بالندگی و ظرفیتی در جهت پیشتاز بودن مردم این دیار در زمینه مطالعه می باشد.

براساس گزارش سرو آنلاین، مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس در ادامه این مطلب با اشاره به اهمیت مطالعه در سطح جامعه امروز تأکید کرد: آب و کتاب دو دغدغه اصلی جامعه امروز ما است و در این بین عدم مطالعه از کمبود کتاب ویرانگرتر است.

وی در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به سابقه قابل تحسین استقرار کتابخانه عمومی علامه طباطبائی سروستان گفت: کتابخانه علامه طباطبائی سروستان سومین کتابخانه عمومی تاسیس شده در استان فارس بوده و این مهم، معرف بالا بودن سطح شعور و آگاهی  مردم سروستان می باشد.

در ادامه این جلسه ابراهیمی، رئیس اداره برنامه ریزی کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در سخنانی خواستار گسترش فضای فیزیکی این مراکز فرهنگی در سطح شهرستان سروستان شد و تأکید کرد: با توجه به سطح بالای کمی و کیفی کتب موجود در سروستان و میزان قابل توجه کتب امانتی و همچنین آمار خوب علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، گسترش فضای فیزیکی کتابخانه ها از اولویت های اصلی این شهرستان است.

وی در ادامه این مطلب افزود: در صورت تامین مکان مناسب جهت برپایی کتابخانه های جدید در سطح شهرستان سروستان، کلیه تجهیزات لازم از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس در اختیار این شهرستان قرار می گیرد. 

ملیحه جلالی،رئیس اداره کتابخانه های عمومی سروستان نیز در بخش دیگری از جلسه با اشاره به مشکلات این حوزه فرهنگی در سطح شهرستان سروستان گفت: استقرار کتابخانه های این شهرستان در مکان هایی خارج از تمرکز جمعیت و دور بودن از سایر مراکز فرهنگی ، آموزشی و مساجد از جمله مشکلات این شهرستان در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: تلاش داریم با همکاری خیرین و مسئولین استانی و شهرستانی ضمن تکمیل پروژه کتابخانه شماره 2 شهر سروستان، شاهد ایجاد فضایی بیشتر جهت پذیرایی از علاقمندان به مساله مهم کتاب و کتابخوانی در این شهرستان باشیم.

اختصاص مبلغ سیصد میلیون ریال جهت توسعه کتابخانه عمومی شهیدان رضایی بخش کوهنجان از طرف فرمانداری سروستان از دیگر مصوبات این جلسه بود. 

انتهای پیام/224224

نویسنده :
سرو آنلاین
نظرات بینندگان