کد خبر: ۷۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 5 شهریور 94

دست به جیب ترین و ناخن خشک ترین بانک های فارس را بشناسید/ بی توجهی مسئولین به یک بیماری خطرناک در اطراف کازرون

دیدار رهبر انقلاب با اعضای هیئت دولت که به مناسبت هفته دولت برگزار شده از جمله مطالبی است که در اکثر روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد مطالبه رهبر معظم انقلاب از اعضای هیئت دولت تیتر یک امروز این روزنامه شده است: «ستاد اقتصاد مقاوم تشکیل شود».

معاون وزیر راه که برای گشایش 4332 واحد مسکن مهر در صدرا به سر می برد از «ایجاد شهر جدید دوم در جنوب فارس» خبر داده است. نریمان همچنین گفته احداث شهرهای جدید علاوه بر کمک به سکونت مردم باعث کاهش حاشیه نشینی در شهر ها می شود.

و در پایان کاریکاتور امروز؛

سالاد

سالاد «دست به جیب ترین و ناخن خشک ترین بانک های فارس را بشناسید»، سال گذشته یکی از نماینده های شیراز از خروج سپرده های بانکی مردم فارس به خارج از استان خبر داده بود در همین رابطه روز گذشته رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس در جمع خبرنگاران گفته است:« خوشبختانه روند مصارف سپرده های مردمی در استان نسبت به سال های قبل بهتر شده و بیش از 80 درصد منابع بانکی در همین استان هزینه می شود. البته میزان مصارف برخی بانک ها بسیار پایین است و تنها یک سوم منابع حاصل از جمع آوری سپرده های مالی مردم را در این استان هزینه می کنند که یکی از این بانک ها تجارت است.» مبشری همچنین گفته است:« جمع سپرده های مردمی در بانک های فارس تا پایان بهار امسال در شعب 12 بانک 281 هزار میلیارد ریال است که این بانک ها شامل ملی، ملت، مسکن، صادرات، تجارت، سپه، توسعه صادرات، صنعت و معدن، توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و رفاه می باشد» رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس در خصوص نسبت منابع به مصارف بانکی در فارس گفته است:«در این خصوص بانک ملی 62 درصد کل منابع خود را به پرداخت تسهیلات اختصاص داده است. همچنین بانک ملت 80 درصد،بانک تجارت 33 درصد، بانک صادرات69 درصد، بانک مسکن 214 درصد، بانک کشاورزی 147 درصد، رفاه کارگران 38 درصد، سپه 50 درصد، پست بانک 72 درصد، صنعت و معدن 778 درصد و توسعه صادرات 268 درصد منابع خود تسهیلات پرداخت کرده اند.

«تا اطلاع ثانوی به امامزاده سید حسین (ع) کازرون سفر نکنید» تیتر مطلبی بود که روز سه شنبه شیرازه به نقل از یک سایت محلی روی خروجی خود برد. امروز خبرجنوب طی گزارشی با عنوان «چند روستای فارس آلوده به مالاریا شد» آورده است:«کابوس مالاریا در روستاهای کازرون، حادثه ای که در میان سکوت ترجیحی مسئولان حوزه سلامت فارس از دید مردم پنهان مانده است»،« انتشار چند خط اطلاعیه شبکه بهداشت فراشبند به اندازه کافی حساسیت برانگیز بود تا رسانه ها را پیگیر ماجرا کند اما این که نتیجه این پیگیری ها لیستی از تلفن های بی پاسخ و یک دست خالی! تماس با 9 مسئول و دیگر هیچ!» خبرنگار این روزنامه خبرجنوب به رئیس شبکه ی بهداشت کازرون، کارشناس شبکه ی بهداشت کازرون، رئیس شبکه بهداشت فراشبند، دو کارشناس شبکه ی بهداشت فراشبند، کارشناس واحد مبارزه با مالاریای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در نهایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تماس گرفته اما موفق به برقراری ارتباط با آنها نشده است.

سالاد مدت کوتاهی است که تغییراتی اساسی در مطالب و قالب ظاهری این روزنامه اتفاق افتاده است. روزنامه ای که تا چندی قبل حرفی برای گفتن نداشت، این روزها با چند گزارش و گفتگو و خبر دست اول به روزنامه فروشی ها می آید. دو گزارش و یک گفتگوی اختصاصی حاصل کار امروز این روزنامه است.

اولین گزارش مربوط به کشمکش بین دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز است که از زمان جدا شدن این دو دانشگاه از یکدیگر آغاز شده است. اختلافی که بر سر قطعه زمینی است که هر دو طرف بر مالکیت آن ادعا دارند. این روزنامه به بررسی این موضوع پرداخته و گزارش خود را با عکس هایی از نامه ها و اسناد ثبتی مربوط به این زمین به چاپ رسانده است. نامه ای هم به دفتر رهبر انقلاب در همین رابطه و توسط دانشگاه علوم پزشکی ارسال شده که ایشان هم اقدام دانشگاه شیراز را غصب خوانده اند و فرموده اند این زمین ها شرعا می بایست در اختیار بیمارستان نمازی و در راستای نیت واقف مورد استفاده قرار بگیرند. تصویری هم از متن این نامه و نظر رهبر انقلاب نیز در این گزارش به چاپ رسیده است. این گزارش با عنوان «سهم خواهی که نَفَس سلامت شهر را گرفته است» تیتر یک امروز شده است. گفتنی است که قائم مقام دانشگاه شیراز چندی پیش در این رابطه ادعا کرده بود که اسناد وقفی این زمین ها جعلی است و دانشگاه شیراز هم از حق خود کوتاه نخواهد آمد.

عکس امروز به گفتگوی اختصاصی با رییس پلیس راهور شیراز اختصاص یافته که با اعلام خبر بازگشایی ضلع شمالی میدان امام حسین(ع)(ستاد) گفته: «زیر ساخت های فعلی جوابگوی طرح ترافیک نیست».

گزارش دوم این روزنامه گریزی به بازار مکمل های بدنسازی زده و از آسیب و ها و مشکلاتی گفته که استفاده از این دارو های تقلبی به دنبال دارد. این گزارش هم با تیتر «مکمل های دارویی قاچاق یا دارو های تولید بیماری» در صفحه نخست کار شده است.

سالاد تیتر یک خود را از میان صحبت های رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت انتخاب کرده است: «پایان مذاکرات هسته ای کار مهم دولت بود بخش اعظمی از دومین صفحه این روزنامه به شرح کامل این دیدار پرداخته است.

عکس امروز این رونامه اما به خشکی بی سابقه دریاچه های فارس اختصاص یافته است. «غزل خداحافظی پریشان، طشک، بختگان، کافتر و مهارلو» تیتری است که برای این موضوع اختصاص یافته است.

«کدام سرمایه گذار» هم تیتری است که برای یادداشت امروز این روزنامه انتخاب شده است. نویسنده با اشاره به تعطیلی اخیر واحد های سنگ بری در سطح استان به دلیل مالیات های سنگین گفته این تعطیلی ها باعث شده 4500 نفر از کار بیکار شوند این درحالی است که دولت برای ایجاد این تعداد شغل باید سرمایه گذاری کلانی را در نظر بگیرد.

سالاد هم تیتر یک خود را به صحبت های رهبر انقلاب اختصاص داده است: «تقدیر از کاهش تورم، ثبات اقتصادی و پایان دادن به مذاکرات هسته ای».

صدر اخبار داخلی به افتتاح 4332 واحد مسکن مهر با حضور استاندار اختصاص یافته و با صحبت افشانی در این مراسم تیتر شده است: «فارس می تواند بیشترین بهره را از برداشته شدن تحریم ها ببرد».

از دیگر اخبار داخلی این روزنامه هم می توان به خبر مدیر عامل آبفای فارس اشاره کرد که در نشست خبری خود گفته: «تمامی روستاهای استان، از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می شوند». بوستانی با اعلام این خبر به ارایه آمار و ارقامی در حوزه عملکرد خود هم پرداخته است.

نظرات بینندگان