کد خبر: ۷۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 2 شهریور 94

موج سوم تغییر مدیران در فارس کلید می خورد/ باغشهر های فارس از بیخ و بن فرو می ریزند/ عاشقانه های ناگفته از خدمت در حرم امین ولایت

حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور و نماینده ی تام الاختیار وزیر راه در شیراز از جمله مطالب پر خبر روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد موج سوم تغییر مدیران در فارس کلید می خورد. هنوز یک هفته از سخنان استاندار فارس مبنی بر اینکه در حال رصد عملکرد فرمانداران هستیم نگذشته که مدیر کل بازرسی استانداری در مصاحبه با خبر جنوب گفته:« چندین و چند مدیر فارس از قطار خدمت پیاده می شوند» کیانی با بیان اینکه مدیران استان را به سه دسته مدیران قدرتمند و توانمند، مدیران میانی و مدیران ضعیف تقسیم بندی شده اند گفته است:«مدیران ضعیف باید از قطار خدمت رسانی دولت تدبیر و امید پیاده شوند و لابی گری برای حفظ سمت این مدیران امری بیهوده است» کیانی در بخش دیگری از مصاحبه اش بیان داشته:« مدیران دستگاه های اجرایی حق ندارند به بهانه هفته دولت و برای برجسته کردن اقداماتشان پروژه های ناتمامی که حتی پیشرفت 99 درصدی دارند را مورد افتتاح و بهره برداری قرار دهند. یک پروژه زمانی قابل افتتاح و روبان چینی است که به طور 100 درصد تکمیل شده است.»

حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور در شیراز باعث شده پرونده زمین خواری های گسترده در فارس باز شود. قباد افشار در گفتگویی با روزنامه خبر جنوب مطالبی را بیان کرده که اجرائی شدن آن نیازمند همت دستگاههای مختلف در استان فارس است. «باغشهر های فارس از بیخ و بن فرو می ریزند»، قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور با اعلام این خبر گفته است:«هیچ یک از باغشهرهای فارس مجوز شورای عالی شهرسازی و یا مجوز تغییر کاربری از جهاد کشاورزی ندارند و به زودی کار تخریب ساختمانها و دیواره های اطراف این باغ شهرها با هماهنگی دستگاه قضایی با هدف یکپارچه سازی اراضی و بازگرداندن آن به حالت اولیه کشاورزی آغاز می شود» افشار به موسسه فلاحت در فراغت اشاره کرده و بیان داشته:« طرح فلاحت در فراغت در ابتدا یک طرح بسیار خوب و کارشناسی شده بود اما متاسفانه عده ای در نیمه راه، موسسه فلاحت در فراغت را از اهداف اولیه دور کردند. این شرکت اراضی گسترده ای را برای احداث باغ های مختلف از جمله باغ زیتون و بادام در قالب طرح یکپارچه سازی باغات تحویل گرفت و قرار نبود این اراضی را تفکیک و یا به باغشهر اختصاص دهد  اما متاسفانه عده ای درون این موسسه به صورت غیر قانونی و غیر مجاز اقدام به  تفکیک اراضی، فروش آن به مردم  و ساخت و ساز در آن در قالب باغشهر کردند».

سالاد صحبت های ظریف در نشست خبری مشترکش با وزیر امور خارجه انگلستان تیتر یک امروز این روزنامه است: «روابط با انگلستان و سایر کشور های اروپایی گسترش خواهد یافت».

خبر سفر نماینده تام الاختیار وزیر راه به شهر صدرا در صدر اخبار داخلی پوشش داده شده است: «زمین خواری زیر پوشش الفاظ مقدس». این گفته «معصوم» به آنجا برمی گردد که به اسم وقف، زمین های صدرا توسط زمین خواران تصاحب می شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز هم از «فعالیت 10 تشکل سیاسی در دانشگاه شیراز» خبر داده است. حسین چاری در نشست خبری خود با اعلام این مطلب در مورد حادثه مربوط به علی مطهری در شیراز گفته: «در بحث برپایی سخنرانی آقای مطهری تنها از سوی برخی به دانشگاه شیراز توصیه گردید تا مراسم برگزار نشود؛ اما برخی دوستان این توصیه را دستور تلقی کردند».

سالاد پس از گذشت مهلت صرافی ها برای تطبیق با دستورالعمل جدید بانک مرکزی در تاریخ 28 مرداد این روزنامه به بررسی وضع موجود پرداخته که تیتر یک امروز شده است: «تردید پشت پیشخوان صرافی ها». صحبت های موافقان و مخالفان و دلایلشان از جمله مواردی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

سفر نماینده تام الاختیار وزیر راه به شهر صدرا در قالب عکس امروز و با تیتر «تصاحب اراضی ملی صدرا به نام وقف» چاپ شده است.

یادداشت امروز به کودکان زیر شش سال و مسایل مربوط به این رده سنی پرداخته که با تیتر «هشت میلیون و شش» خودنمایی میکند. در ابتدای این یادداشت آمده: «بر اساس تازه ترین آمار شمار کودکان کمتر از شش سال به هشت میلیون تن می رسد. این به تنهایی یک جامعه بزرگ و واقعی است که باید برای آن یک برنامه توسعه جداگانه نوشت».

از میان اخبار داخلی این روزنامه هم می توان به «افتتاح اولین مرکز اجتماعات روباز در منطقه یک شهرداری شیراز» و «افزایش فعالیت مترو تا 12 ساعت» به نقل از مدیر از مدیر عامل سازمان قطار شهری اشاره کرد.

سالاد ترجیح داده تیتر یک خود را به «بهره برداری از مترو به 12 ساعت افزایش خواهد یافت» اختصاص بدهد. عکس امروز هم به همین موضوع اختصاص یافته است.

از اخبار داخلی این روزنامه که بگذریم به گزارشی  بر می خوریم از گمنامان دهه کرامت؛ گفتگو با یکی از خادمان حرم شاهچراغ(ع) مبنای این گزارش است که طی آن به ابعاد عظیم شخصیتی شاهچراغ هم گریزی زده شده است. این گزارش با تیتر «عاشقانه های ناگفته از خدمت در حرم امین ولایت» کار شده است.

نظرات بینندگان