کد خبر: ۷۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

نگاهی به فعالیتهای انتخاباتی در شیراز؛ از احزاب فلوکسی تا باغ نشینی یک کاندید

اصلاح طلبان فارس فعالیت های انتخاباتی خود را علنی کرده اند و هر از گاهی نام یک نفر را رسما به عنوان کاندیدا اعلام می کنند.

شیرازه- سرویس سیاسی: در حالی که بیشتر از شش ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان مانده است، احزاب و گروه های سیاسی از مدت ها قبل فعال شده و دنبال تهیه لیست و رایزنی برای رای شده اند. تا جایی که به گفتی یکی از سران احزاب از یک سال و نیم قبل فعالیت انتخاباتی آنها برای مجلس شروع شده است، که ریشه بی اعتنایی مردم به این احزاب را باید در همین عملکردها دید چرا که بجای توجه به مسائل و مشکلات اصلی مردم و کشور تنها به دنبال ورود به عرصه قدرت هستند این در حالی است که بارها مقام معظم رهبری از فعالیت های زودهنگام انتخاباتی گلایه کرده اند.

این روزها اصلاح طلبان با هجمه به شورای نگهبان پیشاپیش به این نهاد فشار می آورند تا توقعات غیرقانونی خود را به کرسی بنشانند از طرفی با راه اندازی متعدد سایت ها و نشریات زنجیره ای سعی تقویت تیم رسانه ای خود دارند. جلسات انتخاباتی احزاب فولکسی اصلاح طلبان در مطب های پزشکی تا باغ ها و کوهپیمایی ها چندنفره هم به راه است. آن ها می خواهند با خبر سازی عرض اندام کنند، حتی حاضر شده اند برای کسب رای سراغ نماینده ای بروند که در سابقه نمایندگی اش جزو تنبل ترین نماینده های کشور بوده است.

اصلاح طلبان فارس که فعالیت های انتخاباتی خود را علنی کرده اند و هر از گاهی نام یک نفر را رسما به عنوان کاندیدا اعلام می کنند بر روی شهرستان ها سرمایه گذاری کرده و جلسات و مجمع های خاص شان را هم شکل داده اند که مسلما از دیدگان تیزبین شورای نگهبان پنهان نمی ماند. با دعوت از سخنرانان حاشیه ساز و مشکل دار از نام و عنوان تشکل های دانشجویی سواستفاده کرده و به کام کاندیدها و احزاب استفاده می کنند که این کار با شروع ایام تحصیلی از اول مهرماه شدت خواهد یافت.

از طرفی برای مجلس خبرگان نقشه هایی دارند. برای نمونه مرجع خودخوانده این جریان هم که از ردصلاحیت خودش مطمئن است، جهت احیا و دمیدن روحیه در این طیف باز هم اظهارات پوسیده قبلی خود را تکرار کرده و از سران فتنه که با رافت نظام به حصر رفته اند مجددا دفاع کرده تا بلکه شروعی باشد برای حرکت این جریان.

اصولگرایان هم از مدتها قبل تحرکات انتخاباتی خودشان را آغاز کرده اند و احتمالا ذیل محور آیت الله یزدی، آیت الله موحدی کرمانی و آیت الله مصباح یزدی اجماع خواهند کرد و یک لیست مشترک می دهند. آن طور که از خبرها معلوم است در فارس جلساتی 25 نفره جهت تنظیم لیست انتخاباتی تشکیل شده و گویا بر سه نفر هم توافقی صورت گرفته است. اما نکته جالب ماجرا پیوستن فردی به لیست اصولگرایان است که در انتخابات گذشته مجلس هم در لیست اصولگرایان جایی نداشت. جریان اصولگرا فارس براساس همان سازوکارهای قدیمی در حال تهیه و تدوین لیست انتخاباتی است. فردی هم که تا دوره گذشته در لیست جبهه متحد اصولگرایان بود با توجه به عملکرد غیرقابل دفاعش در مجلس و هرجا نشینی اش احتمالا اصولگرایان دیگر به او اعتنایی نخواهند کرد.

در این میان هم افراد متعددی که از جهات گوناگون منتسب به جریان اصولگرا هستند، اعلام کاندیداتوری کرده اند که گاها در منازل سیاسیون هم جلساتی برپا کرده اند یا مکررا در هر جشن و ختم و مراسمی شرکت می کنند تا خودشان را نشان دهند اما در اینکه نهایتا در لیست قرار بگیرند و تا لحظه آخر در صحنه بمانند محل تردید است.

عده ای هم مانند همه انتخابات ها مستقل آمده اند یا در حال تنظیم لیستی مستقل هستند، باید بیشتر منتظر ماند تا دید از شخصیت های مستقل چه کسانی به ائتلاف ها می پیوندند یا خودشان مستقل حاضر می شوند.

نظرات بینندگان