کد خبر: ۷۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

رییس شورای عالی استان‌ها: شورا‌ها به مسایل عمده کشور ورود کنند

بصیری پور گفت: تا زمانی که شورا‌ها به مسایل عمده کشور ورود نکنند، نمی‌توانند حرف خود را به کرسی بنشاند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، رییس شورای عالی استان‌ها ضمن حضور در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، با بیان اینکه محدوده فعالیت شوراهای شهر، بیشتر از شهرداری است گفت: باید باور کنیم که شورا‌ها با نقش و جایگاهی که دارند، تصمیم گیری‌های کلان در سطح مدیریت شهری را بر عهده دارند.

دکتر بصیری‌پور شورا‌ها را از ارکان تصمیم گیری امور کشور دانست و اظهار داشت: تا زمانی که شورا‌ها به مسایل عمده کشور ورود نکنند، نمی‌توانند حرف خود را به کرسی بنشاند؛ از این رو تقاضا دارم شورای شهر کلانشهر شیراز نیز در راستای تحقق این مهم، با قدرت و خودباوری هرچه بیشتر گام بردارد تا شورا‌ها را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی افزود: به منظور برآورد عملکرد شورا‌ها و نشان دادن توانمندی و ظرفیت‌های موجود در این مجموعه که برخاسته از رأی مردم است، در آبان ماه سال جاری، جشنواره شورای بر‌تر در تهران برگزار می‌شود که طی آن، از هر استان یک شورای شهر، یک شورای شهرستان، یک شورای بخش و یک شورای روستا به عنوان شوراهای بر‌تر انتخاب می‌شوند

بصیری‌پور خاطرنشان ساخت: تمام توان ما این است که ظرفیت شورای شهر در کشور از لحاظ قانونی و نیروی انسانی، گسترده شده و از توانمندی این مجموعه در تصمیم گیری‌های اساسی‌تر استفاده شود.

رییس شورای اسلامی استان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: ابقای هیأت رییسه شورا برای سومین سال خدمت گذاری این نهاد، نشان از یکدلی و انسجام درونی شوراست که انتظار می‌رود این یکپارچگی فکری، منجر به توسعه و پیشرفت همه جانبه شهر شیراز شود.

فریدونی افزود: شورا باید با عملکرد خود، نشان دهند که تنها مختص شهرداری‌ها نبوده و شورای تمام شهر بوده و در نظارت و هماهنگی تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان ایفای نقش می‌کند.

نظرات بینندگان