کد خبر: ۷۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
رهبر انقلاب: شتاب رشد علمی کند شده

رئیس دانشگاه شیراز: تولید علم در کشور روند رو به‌ رشد صعودی دارد

ارشاد گفت: آمار تولید علم در ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی یک و شش دهم علم تولید شده در دنیا بود.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، روسا و استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فارس با ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در شیراز دیدار کردند. رئیس دانشگاه شیراز در این نشست با بیان اینکه دورنمای علمی مناسبی فراروی دانشگاه‌های کشور است، گفت: آمار تولید علم در ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی یک و شش دهم علم تولید شده در دنیا بود که در سال ۲۰۱۴ میلادی به یک و هفت دهم افزایش یافت که نشان از روند رو به رشد و صعودی دارد.

مجید ارشاد لنگرودی اذعان کرد: می‌پذیریم که دانشگاه‌ها باید در راستای تبدیل علم به فناوری و تربیت متخصص کارآفرین تلاش بیشتری صورت دهند.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه این دانشگاه که هشت تن از دانشمندان بین المللی تولیدکننده یک درصد علم در دنیا عضو هیات علمی آن هستند، از نظر تولید علم نخستین دانشگاه شهرستانی و در مقیاس ملی، سومین دانشگاه کشور است، گفت: قراردادهای پژوهشی دانشگاه شیراز در حوزه‌های دفاعی، شهری و ترافیک، صنعت برق، خشکسالی و مسایل فرهنگی و اجتماعی بسته شده است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه که پاییز امسال به بهره برداری می‌رسد نیازمند تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است، ادامه داد: هرچند دولت نمی‌تواند برای همه مراکز آموزش عالی کشور آزمایشگاه دایر کند اما باتجهیز آزمایشگاه دانشگاه شیراز می‌توان انتظار داشت که این آزمایشگاه به همه مراکز علمی کشور از جمله در استان‌های جنوبی ایران خدمات ارائه کند.
نظرات بینندگان