کد خبر: ۷۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴

خطیب نماز جمعه آباده: هر کشوری که سلطه بیگانه را پذیرفت، خوار و ذلیل شد

آمریکایی ها به فرموده مقام معظم رهبری دنبال نفوذ مجدد در کشور برای مهار کردن حرکت و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه بین المللی هستند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، نماز جمعه آباده این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی زعیم، در مصلی مسجد جامع آباده برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین زعیم خداوند را عالم تر از خود انسان به مصلحتش دانست و گفت: توصیه ای که خداوند برای همه انسان هایی که کتاب الهی بر آن ها نازل شده، این است که از خداوند پروا داشته باشید و تقوای الهی پیشه کنید.

وی تقوا را سبب به وجود آمدن آرامش در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه در جامعه ولایی ما بین گفتار ائمه و عمل ما شیعیان فاصله زیادی وجود دارد که این معضلات فعلی را بوجود آورده و این یکی از علائم بی تقوایی ماست.

خطیب نماز جمعه آباده با بیان  اینکه جامعه را تک تک ما تشکیل می دهیم، احساس مسئولیت و عامل بودن به قوانین و دستورات الهی برای ایجاد آرامش پایدار در جامعه را وظیفه افراد دانست و تصریح کرد: علاوه بر اینکه خود ما باید عامل باشیم نباید نسبت به دیگران بی تفاوت نیز باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین زعیم در قسمت دیگری از سخنان خود به سالروز تشکیل پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اشاره کرد و گفت: دستاوردهای این پدافند در ایمن سازی حریم آسمان کشور در حفاظت از نفوذ دشمنان قابل تقدیر است.

خطیب نماز جمعه آباده همچنین با بیان آیه ای از قرآن ضمن تاکید بر دقت و ممانعت از نفوذ دشمن، دشمن شناسی را ضرورت داشتن بصیرت عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکایی ها به فرموده مقام معظم رهبری دنبال نفوذ مجدد در کشور برای مهار کردن حرکت و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه بین المللی هستند.

وی ایجاد تفرقه و دودستگی بین اقوام مختلف و مذاهب و دامن زدن به اختلافات را ابزار پرکاربرد استکبار جهانی برای نفوذ در منطقه و کشور دانست و گفت: به گواه تاریخ هر کشوری که سلطه بیگانه را پذیرفت، خوار و ذلیل شد.

حجت الاسلام زعیم در پایان ضمن گرامیداشت شهدای 17 شهریور، جمعه خونین که هزاران انسان پاک در خون خود غلطیدند، این حوادث تاریخ ساز را تابلوهای بصیرت افزایی مردم کشور دانست.

حضور کارکنان و پرسنل پایگاه هوایی شهیدان احمدی و محسنی به مناسبت روز پدافند هوایی، تجلیل از فعالان عرصه عفاف و حجاب و اهدای هدایا به قهرمانان مسابقات کارته شهرستان در مسابقات آسیایی از اخبار حاشیه ای نماز جمعه این هفته بود.


انتهای پیام/


برچسب ها: نماز جمعه ، آباده ، آمریکا
نظرات بینندگان