کد خبر: ۷۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
مسئول گروه جهادی شهید احصایی:

توجه به ظرفیت ها مناطق محروم، بسیاری از مشکلات مردم این مناطق را مرتفع می سازد

کشاورز می گوید: توجه به این ظرفیت ها و تبدیل کردن آن ها به فعل می تواند منشا خیرات و برکات باشد و بسیاری از مشکلات مردم و بیکاری جوانان در روستاها را مرتفع سازد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، اردوهای جهادی برنامه ای است که چندسالی است از طرف سازمان بسیج سازندگی اجرا می شود. برنامه ای که توانسته با جذب دانشجویان و دانش آموزان یا طلاب حوزه علمیه در مناطق محروم کشور بصورت داوطلبانه به انجام فعالیت های فرهنگی- آموزش و خدمات-عمرانی بپردازد  و گامی در جهت محرومیت زدایی مناطق محروم بردارد.

پایگاه خبری تحلیلی نبض نی ریز در همین زمینه گفتگویی با مسئول گروه جهادی دانشجویی شهید احصایی دانشگاه آزاد اسلامی نی ریز داشته است که در ادامه آمده است.

 

 لطفا خودتان را معرفی کنید.

سجاد کشاورز هستم. دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی نی ریز . از سال 90 در اردوهای جهادی شرکت کردم و در سال 93 به عنوان مسئول گروه جهادی دانشجویی شهید احصایی مشغول خدمت رسانی بوده ام.

تعریف شما از اردوی جهادی و هدفتان از شرکت در این اردوها چیست؟

اردوهای جهادی را می توان اینگونه تعریف کرد که عده ای از جوانان دانشجو پس از فراهم کردن مقدمات کار به نقطه ای محروم  سفر کرده و در مدت اقامت در حد توان، به بررسی مشکلات مردم آن منطقه می پردازند. جوانان شرکت کننده در این اردوها در ازای وقت و توانی که صرف انجام کارهای عمرانی، خدمات علمی و فرهنگی می کنند، هزینه ای دریافت نمی کنند. اردوی جهادی را در کلام امام خمینی(ره) می توان جستجو کرد که یکی از آرمان های امام خمینی(ره) تحقق عدالت اجتماعی بود.

هدف ما در این اردوها خدمت رسانی به مناطق محروم، لبیک به فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است. در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم  در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در آن ابعاد، می کوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

در اردوهای جهادی چه فعالیت هایی انجام می دهید؟

ساخت مسجد در روستاها ، بهسازی مدارس، برگزاری جشن و مراسمات مذهبی، و كلاسهای مختلف مذهبی، فرهنگی و آموزشی برای اهالی در رده های سنی مختلف و کمک رسانی به اهالی روستاها از فعاليت های افراد گروه بوده است.

مناطقی که گروه های جهادی فعالیت می کنند، ظرفیت های بلقوه ای وجود دارد که مردم و مسئولین به آن ها توجه نکرده اند. توجه به این ظرفیت ها و تبدیل کردن آن ها به فعل می تواند منشا خیرات و برکات باشد و بسیاری از مشکلات مردم و بیکاری جوانان در روستاها را مرتفع سازد.

برای بهتر شدن اردوهای جهادی چه پیشنهادی دارید؟

برنامه ریزی دقیق و اجرای پررنگ تر برنامه های فرهنگی  در روستاها در بازدهی بهتر اردوهای جهادی بسیار کمک کننده است.

حرف پایانی؟

در پایان جا دارد از همه مسئولین که در این امر با گروه جهادی ما همکاری کردند، به ویژه فرماندهی ناحیه سپاه نی ریز و فرماندهی بسیج دانشجویی تشکر کنم.

نظرات بینندگان