کد خبر: ۷۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴

دوچرخه سوار مرودشتی در آباده: «با شعار اصلاح الگوی مصرف آب» تا مشهد رکاب می زنم

این دوچرخه‌سوار بسیجی در نظر دارد مسیر یک‌هزار و 300 کیلومتری مرودشت به مشهد مقدس را در مدت‌زمان دو ماه رکاب بزند

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما،  دوچرخه سوار بسیجی مرودشتی در مسیر سفر به مشهد به آباده رسید.

حسن رضایی، با شعار اصلاح الگوی مصرف آب و بحران آب را جدی بگیریم، در سفری دو ماهه با دوچرخه شهرستان مرودشت را به قصد زیارت حرم امام رضا علیه السلام ترک کرده است.

رضایی که تابلوی هشدار بحران خشکسالی را با خود حمل می کند، با همکاری اداره آبفا مرودشت در مسیر سفرش بروشورهایی برای آموزش مصرف بهینه آب توزیع می کند.

او می گوید: من دغدغه اصلاح الگوی مصرف آب دارم و امیدوارم روزی برسد که این دغدغه همه مردم شود، حتی اگر کمبود آب هم نداشته باشیم.

این دوچرخه سوار که بگفته خودش سالی یکبار مسیر زیارت مشهد را می پیماید، با بیان اینکه ورزش دوچرخه‌سواری علاوه بر سلامتی جسم و روح انسان، موجب کاهش ترافیک و همچنین کاهش آلودگی هوا می‌شود و همچنین لزوم نهادینه کردن این ورزش، اظهار داشت: چند سالی که شاهد کمبود منابع آب هستیم، بر آن شدم در وسع خودم پیام صرفه جویی مصرف آب را طی این سفر به مردم نقاط مختلف برسانم.

وی در پایان با تشکر از استقبال مسئولین آبفا و اداره ورزش و جوانان آباده، گفت: طی این دو ماه سفرم مسئولیت خانه و خانواده بر دوش همسرم است که از وی تشکر می کنم و امیدوارم گام کوچکی برای اصلاح الگوی مصرف آب که به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است برداشته بردارم.

این دوچرخه‌سوار بسیجی در نظر دارد مسیر یک‌هزار و 300 کیلومتری مرودشت به مشهد مقدس را در مدت‌زمان دو ماه رکاب بزند و ضمن معرفی ظرفیت‌های شهرستان مرودشت تابلوهای بهینه مصرف کردن آب را در مناطق و مراکز مختلف مسیر پیش‌بینی‌شده به تصویر بکشد.


نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان