کد خبر: ۷۵۸۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
معاون سیاسی وزیر کشور در شیراز:

افراد نخبه را تشویق کنید داوطلب مجلس شوند/ باید اجازه دهیم منتقدین دولت حرفشان را بزنند/ ملاک ما در برگزاری انتخابات فرمایش رهبری است

مقیمی گفت: خارج از قانون نه فکر می کنیم نه عمل.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد حسین مقیمی، چهارشنبه در گردهمایی فرمانداران، بخشداران و معاونان فرمانداران در شیراز افزود: در گام اول فرمانداران و بخشداران باید به نشاط سیاسی اعتقاد داشته باشند و مردم نیز خود را در این زمینه مسوول بدانند و در صحنه حاضر شوند.
وی ادامه داد: باید افراد نخبه را تشویق کنیم که داوطلب مجلس شوند و اگر تمایلی برای حضور نشان نمی دهند، آسیب شناسی کنیم که چرا افرادی که این صلاحیت و توانایی را دارند و می توانند عملکرد خوبی داشته باشند پای کار نمی آیند؟
او اظهار کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که هر کس که در خود توانایی می بیند بدون ترس از رد صلاحیت شدن وارد عرصه رقابت شود و این یعنی نشاط سیاسی.
رییس ستاد انتخابات کشور، بر لزوم حمایت از فعالیت احزاب نیز تاکید کرد و گفت: ما وظیفه داریم که از فعالیت قانونی تمام کسانی که می خواهند کار سیاسی و اجتماعی کنند حمایت کنیم و تشخیص قانونی و غیر قانونی بودن فعالیت آنها هم بر عهده قانون است.
مقیمی اضافه کرد: اگر ملاک و مبنا را قانون و پاسخگویی به قانون قرار دهیم نشاط سیاسی حاکم می شود.
معاون سیاسی وزیر کشور، ضمن تاکید بر لزوم فراهم شدن زمینه رقابت سیاسی و انتخاباتی در کشور گفت: اگر احزاب حضور رقبای قوی را در مقابل خود احساس کنند، با جدیت و قدرت بیشتری وارد عرصه فعالیت می شوند.
او اضافه کرد: هیچ کس حق ندارد جلو فعالیت قانونی احزاب را بگیرد و اگر فردی یا حزبی خلافی مرتکب شود،قانون برخورد می کند اما اگر به خودمان اجازه دهیم که جلو برگزاری نشست یا جلسه ای را بگیریم این تخلف است.
قائم مقام وزیر کشور، منتقد دولت را بهترین یاور دولت دانست و گفت: باید اجازه دهیم منتقدین دولت حرفشان را بزنند و احزاب مخالف دولت نیز قوی تر فعالیت کنند.
وی گفت: از طرفی حامیان دولت هم باید بتوانند آزادانه حرفشان را بزنند و فعالیت کنند و دولت هم آنقدر خود را قانون مدار می داند که تمام انتقادهای منصفانه را با جان و دل می پذیرد.
مقیمی، یکی از تکالیف پیش روی دولت را برگزاری انتخاباتی شکوه مند دانست و گفت: انتخابات شکوه مند زمانی محقق می شود که آن انتخابات رقابتی باشد و شرایط برای حضور هر کس که در خود توانایی لازم را می بیند فراهم شود و مردم هم هر کس را که صلاح دانستند انتخاب کنند.
وی اظهار کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که مردم نیز حضور حداکثری در پای صندوق های رای داشته باشند چرا که در شرایط فعلی جهان و منطقه، رای مردم پشتوانه بسیار قوی برای نظام و کشور خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم انتخاب افراد شایسته و توانمند در بدنه دولت گفـت: با توجه به اینکه اکثر کارهای اجرایی در استان ها توسط فرمانداران انجام می شود، بنابراین انتخاب فرمانداران از بین افراد شایسته و افرادی که بتوانند سیاست های دولت را اجرایی کنند کار دشواری است.
مقیمی افزود: باید پذیرفت که کشور قرار است 2 سال دیگر توسط رییس جمهوری و دولت اداره شود و موفقیت در این راه زمانی حاصل می شود که بدنه دولت از جمله فرمانداران نسبت به جایگاه ویژه و وظایف خودشان شناخت کافی داشته باشند و از صلاحیت های لازم نیز برخوردار باشند.
وی ادامه داد: استانداران باید بتوانند فرماندارانی انتخاب کنند که خواسته های مردم را عملی کنند و در چارچوب برنامه های دولت پیش بروند و این انتخاب نیز وظیفه استانداران است و قابل واگذاری به فرد دیگری نیست.
معاون سیاسی وزیر کشوربیان کرد: البته در جریان این انتخاب ها نظر دیگران نیز پرسیده خواهد شد اما توجه داشته باشیم که فرمانداری باید انتخاب شود که در چارچوب سیاست های دولت که در چارچوب قوانین جاری کشور است حرکت کند.
مقیمی گفت: ما هیچ برنامه ای خارج از این چارچوب نداریم و خارج از قانون نه فکر می کنیم نه عمل خواهیم کرد و توجه به قانون و حرکت در چارچوب قانون را وظیفه خود می دانیم.
او افزود: در این راه هر کس همراه ما باشد دست نیاز به سمت او دراز می کنیم، اما این به این معنا نیست که از وظیفه ای که داریم کوتاه بیاییم و کنار بکشیم.
وی گفت: اینکه ما قانون را اجرا می کنیم و نظر شخصی خود را پایین تر از قانون می دانیم یک ارزش است.
معاون سیاسی وزیر کشورادامه داد: ما باید امروز طوری عمل کنیم که پس از پایان فعالیت دولت بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم و پاسخگو باشیم.
مقیمی افزود: البته کسانی هم که قبلا در راس کار بوده اند باید به جای اینکه در گوشه ای بنشینند و برای دولت تدبیر و امید نسخه بپیچند به مردم پاسخ دهند که چرا با درآمد 800 میلیارد دلاری کشور را با رشد منفی 6.8 درصدی و تورم بیش از 40 درصدی مواجه کردند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش استاندار فارس و معاونان وی برای حل مشکلات استان، از فرمانداران و بخشداران خواست که در راه رسیدن به این هدف مدیریت ارشد استان را همراهی و کمک کنند.
مقیمی افزود: وضعت ظاهری شهرهای فارس با این همه منابع، امکانات و نیروی انستانی توانمند نباید همانند آنچه امروز هست باشد.
او گفت: الان که مذاکرات به نتیجه رسیده باید برای دوران پسا تحریم برنامه ریزی داشته باشیم و اگر درآمدی حاصل می شود به جایی نبریم که درآمد 800 میلیارد دلاری دولت قبل رفت.
معاون سیاسی وزیر کشور، استاندار فارس را فردی فهیم، کارآمد و با سابقه خوب دانست و افزود: امیدواریم با حضور وی و همکاری تمام مجموعه ها، عقب ماندگی های استان جبران شود.
مقیمی افزود: فارس در بحث مدیریت ارشد استان سالها با مشکل مواجه بود که با انتخاب مهندس افشانی این مشکل حل خواهد شد اما شرط آن این است که همه همکاری کنند تا کارهایی که می توانسته ایم انجام دهیم اما انجام نداده ایم را به سرانجام برسانیم.
استاندار فارس هم در این نشست با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر امانت و حق الناس بودن رای مردم گفت: ملاک ما در برگزاری انتخابات فرمایش معظم له است.
سید محمد علی افشانی افزود: اگر مبنا را اجرای قانون و رعایت حقوق تمام کسانی که در موضوع انتخابات ذی مدخل هستند اعم از انتخاب کننده و انتخاب شونده قرار دهیم، کسی نمی تواند در روند برگزاری انتخابات مشکلی ایجاد کند.
وی، تسلط مجریان به قوانین و دستورالعمل های انتخابات را ضروری دانست و ادامه داد: اگر قانون و اخلاق را معیار کار قرار دهیم بسیاری از مسایل حل خواهد شد.
استاندار فارس بیان کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که بعد از انتخابات از عملکرد خودمان در دفاع از حقوق مردم راضی باشیم.
افشانی گفت: اگر از تمام گروه ها، تفکرات و سلایق در انتخابات حاضر باشند، مردم با شور و انگیزه بیشتری پای صندوق رای حاضر می شوند و مشارکت مردم بیشتر خواهد شد.
وی یکی از مهمترین وظایف فرمانداران و بخشداران را تقویت نهادهای اجتماعی غیر دولتی و مردمی دانست و افزود: ادامه اداره کشور بدون تقویت این نهادها امکان پذیر نیست و ما زمانی می توانیم کشور را درست اداره کنیم که اداره امور را به مردم واگذار کنیم.
او اضافه کرد: نمی شود به کسی قدرت فعالیت و انتخاب شدن و انتخاب کردن ندهیم اما در مقابل انتظار سرمایه گذاری و مشارکت در کارها را از او داشته باشیم.
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از خواسته های مردم از مسوولان را ایجاد اشتغال برای فرزندانشان برشمرد و افزود: اشتغال نیز زمانی ایجاد می شود که زمینه سرمایه گذاری فراهم شود و اولین موئلفه سرمایه گذاری امنیت و آرامش است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند 94 برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
0
چشم زودتر می فرمودید