کد خبر: ۷۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴

حسرت مردم نی ریز برای دیدن فیلم محمد رسول الله

مردم نی ریز مدت هاست که به دلیل نبود سینما در این شهر از تماشای فیلم های ارزشی و چنین شاهکارهایی محروم مانده اند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نبض نی ریز، این روزها فیلمی بر پرده سینماهای کشور اکران می شود که می توان آن را از آثار فاخر سینمای ایران به شمار آورد. فیلم محمد رسول الله آخرین ساخته مجید مجیدی است که در 171 دقیقه‌، سال‌های اولیه زندگی پیامبر اسلام (ص) رابه تصویر کشیده است.

فیلمی که با استقبال پرشور نه تنها مردم ایران مواجه شده است، بلکه به شهادت تصاوير و فيلم‌هاي منتشر شده از جشنواره مونترال كانادا شاهكار مجيد مجيدي با استقبال خوب مخاطبان غربي روبرو شده است، اما مردم نی ریز مدت هاست که به دلیل نبود سینما در این شهر از تماشای فیلم های ارزشی وچنین شاهکارهایی محروم مانده اند.

در سال 78 بود که برای اولین بار سینما در شهرستان نی ریز افتتاح شد که به دلیل بروز نمودن فیلم های پخش شده و عدم استفاده از دستگاه آپارات با استقبال سرد مردم روبه رو شد و منجر به تعطیل شدن آن در سال 81 شد.
با پی گیری مجوز سینما و اجاره سالن های مختلف از سال 85 تا 87  به مدت 2 سال دوباره سینما در شهرستان زنده شد. اما در سال 87 با بازدید کارشناس سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد از سینما، این ساختمان غیر استاندارد اعلام شد وموجب لغو مجوز سینما توسط اداره کل در این شهرستان گردید.
مجددا در سال 88 با توجه به رفع نواقص و ایرادهای ساختمان موجود تنها مجوز کانون پخش فیلم زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد صادر گردید که آن هم به دلیل عدم استفاده از نحوه پخش فیلم در همان سال تعطیل شد.

سرپرست اداره ارشاد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به نبود سرمایه گذار و متقاضی صدور مجوز سینما توسط همشهریان علی رغم حمایت های اداره فرهنگ و ارشاد  تاکنون سینما در این شهرستان فعال نشده است.

فاطمه قرایی افزود: هم اکنون سالن آمفی تئاتر نی ریز در فهرست نوبت واگذاری تجهیزات و امکانات فنی جهت تبدیل به سالن نمایش قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در جلسه کمیسیون بند 5 آیین نامه تاسیس سالن های نمایش فیلم، ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی، شهرداری، راه و شهرسازی، پلیس امنیت عمومی، فرمانداری و سازمان خدمات ایمنی و آتشنشانی امکان بهره برداری سینمایی از سالن آمفی تئاتر را مورد بررسی قرار دادند.

قرایی گفت: هر یک از سازمان های ضمن در نظر گرفتن آیین نامه های مربوط به ماموریت های سازمانی خود در مورد امکان بهره برداری سینمایی نظر کارشناسی خود را اعلام نمودند.

وی ابراز امیدواری کرد: بزودی تجهیزات و امکانات فنی مورد نیاز توسط وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تامین شود و بتوانیم از فضای موجود بهره برداری سینمایی کنیم.

این تعجب آور است که این شهر پرجمعیت فارس با جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر و قدمت و پیشینه تاریخی، سینما را که یکی از رسانه های پرمخاطب  می باشد و بیشتر جوانان به آن تمایل دارند را نداشته باشد؛ و این در حالی است که در نی ریز مکانهای تفریحی، مجموعه های آبی و ... کمتر دیده می شود و باعث می شود جوانان نی ریزی برای پر کردن اوقات فراغت خود به تفریحات نامناسب روی آورند.

امید است با پیگیری مسئولین شهرستان در حداقل زمان مکان دائمی برای سینما در نی ریز و جایگاهی برای ارائه فیلم های ارزشی که نقش مهمی در جهت انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی و بومی دارد، اختصاص داده شود.  

 

نظرات بینندگان