کد خبر: ۷۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

پخش مستقیم رژه 31شهریورماه از رادیو و تلویزیون/ مستند دیده نشده سوسنگرد پخش می شود

نجابت گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس مسابقه تلفنی با محوریت دفاع مقدس هر شب از شبکه سیمای فارس پخش می شود.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها را هفته دفاع مقدس عنوان و اظهار کرد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در انتقال پیام دفاع مقدس به مخاطبین دارند و هرچه از زمان دفاع مقدس دورتر می‌شویم نقش رسانه ها در این زمینه و انتقال پیام دفاع مقدس به مخاطبین به ویژه نسل جوان پررنگ تر می شود.

علیرضا نجابت در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شده بود به تشریح برنامه های ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی با سایر مسئولین در سه حوزه رادیو، تلویزیون و خبر مراسم هایی که در سطح استان فارس برگزار می شود را پوشش می‌دهیم. همچنین مراسم رژه روز 31 شهریور ماه را که امسال مسئولیت برگزاری آن با سپاه می باشد را به صورت زنده هم در رادیو و هم درتلویزیون پخش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه سیما برنامه‌هایی در دو سطح تدارک دیده ایم، گفت: در یک سطح برنامه‌های تولید شده توسط صدا و سیمای مرکز فارس را داریم ودر سطحی دیگر برنامه های تأمینی که از قبل در صدا وسیما و یا ارگان‌های دیگر تهیه شده اند را پخش خواهیم کرد.

نجابت با اظهار اینکه در ایام هفته دفاع مقدس فیلم های سینمایی خوب و تأثیرگذاری پخش خواهد شد، گفت: مستند فاخر سوسنگرد که توسط خود بچه های صدا و سیمای فارس در زمان جنگ تهیه شده است و تاکنون تنها قسمت های کمی از آن به صورت پراکنده پخش شده است را در این ایام پخش خواهیم کرد. همچنین یک مجموعه داستانی هفت قسمتی تحت عنوان سرزمین آرزوها و سریال خاک سرخ تهیه شده و پخش می شود.

به گفته وی، از دیگر مستنداتی که در این ایام از صدا و سیمای مرکز فارس پخش خواهد شد می توان به نبرد خرمشهر، عکاسی زیر آتش، حماسه ماندگار، خاک آشنا، سنگربانان، روزهای تلخ و شیرین، خشت و آتش، سه روایت و آن مرد در آتش آمد اشاره کرد.

معاون صدای صدا وسیمای مرکز فارس با اشاره به پخش مسابقه تلفنی با محوریت دفاع مقدس هر شب درهفته دفاع مقدس گفت: برنامه در شهر به پوشش برنامه‌هایی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهر شیراز و استان فارس اجرا می‌شود، می‌پردازد.

نجابت یکی دیگر از برنامه های صدا و سیما را برنامه گفتگوی ویژه با فرماندهان ارشد نظامی استان فارس برشمرد و افزود: یک برنامه نیز تحت عنوان شب خاطره در محل صدا و سیما برگزار می شود که لوکیشن آن طراحی شده و با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هر شب یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همراه خانواده هایشان به این برنامه دعوت می شوند.

وی با بیان اینکه برنامه خوشا شیراز نیز از هنرمندانی که در ژانر دفاع مقدس کار کرده اند در این هفته دعوت می کند، گفت: در حوزه خبر در اخبار شبکه های ملی باکسی را برای استان فارس قرار داده ایم و بخش خبری هفت قسمتی برای بیان فعالیت های یگان های رزمی استان در دوران دفاع مقدس در نظر گرفته شده است. همچنین یک گزارش خبری برای بیان نقش صنایع الکترونیکی فارس در دوران دفاع مقدس درامر لجستیک و پشتیبانی جبهه ها را پخش خواهیم کرد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در بخش رادیویی نیز مجموعه ای تحت عنوان 30 سردار که هر استانی یک سردار شاخص خود را مطرح و معرفی می کند داریم و از استان فارس نیز سردار شهید مرتضی جاویدی در این برنامه معرفی خواهد شد. برنامه خاکریز خاطره یکی دیگر از برنامه هایی است که رزمندگان به بیان خاطرات خود می پردازند. همچنین در برنامه ویژه خانواده به نقش خانواده های شهدا در جنگ پرداخته شده است.

نجابت با ابراز اینکه قبلا به دفاع مقدس با یک دید جدی و حماسی نگاه می شد، گفت: ما سعی کردیم در برنامه رادیویی مدرسه عشق با نگاه طنز به موضوع دفاع مقدس بپردازیم که در سال گذشته تندیس برنامه های برتر شبکه های استانی را در تبریز کسب کردیم. همچنین دربرنامه مدرسه عشق از رادیو و حماسه ایثار از سیما به طور مستمر در طول سال به موضوع دفاع مقدس پرداخته می شود.

وی در پایان با بیان اینکه 50 نماهنگ نیز تهیه شده که در هفته دفاع مقدس پخش می شود، افزود: صدا و سیمای فارس در دوران دفاع مقدس 12 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که یک نماهنگ ویژه برای این شهدا طراحی شده و زندگی نامه آن ها نیز تدوین شده است.


نظرات بینندگان