کد خبر: ۷۶۱۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

ساخت بیمارستان جدید نمازی نهایی شد/ دانشگاه علوم پزشکی شیراز مثل قطار در حال حرکت است شاید سنگی هم به سمتش پرتاب شود

ایمانیه گفت: برخی به‌دنبال آن هستند که ما را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، دکترمحمدهادی ایمانیه امروز سه‌شنبه 24 شهریور در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خوشبختانه اختلاف موجود بر سر اراضی مورد نظر برای ساخت بیمارستان جدید نمازی برطرف شده و کار ساخت این مجموعه به‌زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان جدید نمازی 1200 تخت به ظرفیت فعلی بیمارستانی استان فارس اضافه می‌کند، تصریح کرد: کار ساخت این بیمارستان در قالب قراردادی که وزارت بهداشت با قرارگاه خاتم ‌الانبیاء، برای ساخت چند بیمارستان در کشور، منعقد کرده، دیده شده است.

ایمانیه خاطرنشان کرد: در کنار آن ساخت دانشکده جدید داروسازی شیراز را نیز آغاز می‌کنیم و با تکمیل آن، ساختمان فعلی دانشکده داروسازی به شرکت دانش‌بنیان مرتبط با موضوع تبدیل خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه 100 شرکت دانش‌بنیان در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فارس فعال است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی یک سال گذشته موفقیت‌های مختلفی را در حوزه‌های علمی، تحقیقاتی و ورزشی کسب کرده است.

ایمانیه با بیان یک مثال مبنی بر اینکه قطار تا زمانی‌که ایستاده هیچ کودکی سنگ به طرفش پرتاب نمی‌کند و بلافاصله که شروع به حرکت کرد، ممکن است بچه‌ای به سمت آن سنگی پرتاب کند، گفت: امروز دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال حرکت و پویایی است بنابراین ممکن است شاهد پرتاب سنگ از سوی عده‌ای باشیم، این سنگ‌ها را باید با بردباری، تحمل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به راه‌اندازی معاونت بین‌الملل در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: اولین گروه دانشجویان خارجی را از عراق پذیرش کردیم و از ترم بهمن 93، تعداد 40 دانشجوی عراقی در دانشکده پزشکی شیراز مشغول به تحصیل شده‌اند.

ایمانیه گفت: امیدواریم طی یکی دو ماه آینده کار پذیرش 100 دانشجوی خارجی جدید از حدود 10 کشور جهان را نهایی و زمینه تحصیل آنان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان خارجی در قبال پرداخت شهریه در این دانشگاه پذیرش شده و امکان تحصیل پیدا می‌کنند، گفت: قبلا دانشجویان خارجی شامل افرادی بودند که تحت‌ حمایت دولت قرار داشتند اما اکنون باید هزینه تحصیل را پرداخت کنند.

ایمانیه میزان استقبال دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران و شیراز را نشان‌دهنده وضعیت علمی در رشته‌های زیر گروه پزشکی دانست و تاکید کرد: وضعیت علمی ما در منطقه و جهان، نمایان است.

او همچنین از قول مساعد استاندار فارس برای ایجاد و توسعه شهر سلامت، زمینه‌سازی برای کاشت و فرآوری گیاهان دارویی، خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز شاهد توسعه هرچه بیشتر آن باشیم.

ایمانیه با بیان اینکه تمام موفقیت‌های حاصله در دانشگاه علوم پزشکی مرهون تلاش و همراهی و همدلی تمام کارکنان در بخش‌های مختلف بوده است، از اصلاح دریافتی کارکنان شاغل در بخش درمان و همچنین تلاش برای تعدیل وضعیت دریافتی کارکنان بخش بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که توجه به بازنشستگان این دانشگاه از اولویت‌ها بوده و محدود به شعار نمی‌شود.

ایمانیه همچنین با انتقاد از درج برخی اخبار در خصوص مسائل داراب، تاکید کرد: زمین مطرح شده براساس ارزش و قیمت کارشناسی روز، واگذار شده و اسناد این موضوع نیز موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شاید برخی به‌دنبال آن هستند که ما را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنند تا از مسائل اصلی خود باز بمانیم.

ایمانیه همچنین با اشاره به انتشار نامه‌ای در فضای مجازی در خصوص کمبود تخت در بیمارستان ابن‌سینا در شیراز، گفت: آقای استاندار و وزیر محترم شاهد هستند که شخصا در مورد کمبود تخت در بخش اعصاب و روان مطالبی را در همان بازدید عنوان و تاکید کردم که اگر به این موضوع توجه نشود ما با بحران مواجه می‌شویم.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که در آینده با راه‌اندازی بیمارستان در حال ساخت، مشکل کمبود تخت در این بخش نیز مرتفع شود و گفت: ما از طریق پلیس فتا به‌دنبال صحت نامه منتشر شده در فضای مجازی به نقل از مادری که از کمبود تخت گلایه داشت، هستیم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
0
جناب ایمانیه لطفا فکری به حال پزشک خانواده کنید حد اقل اجباری نباشد برای گرفتن نامه ارجاع کلی وقت باید صرف کنیم جواب متخصص هم در پرونده درج نمی کنند وحتی آنرا نمی خواهند