کد خبر: ۷۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
خطیب موقت نماز جمعه آباده:

دفاع مقدس گنجینه ارزشمند از معارف برای نسل جدید است

خطیب موقت نماز جمعه آباده گفت: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی از معارف برای نسل های بعد به ارمغان آورده است که باید از آن ها با تمام قوا صیانت کنیم.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، نماز جمعه آباده این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی زعیم، در مصلی مسجد جامع آباده برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین زعیم، تقوا را عامل تقرب به خداوند متعال ذکر کرد و گفت: ارزش هر فرد به عملی است که انجام می دهد و به آن می اندیشد و انسانی ارزشمند تر است که معرفت و ایمانش به خدا بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه ایمان اولین عامل برای رسیدن انسان به جایگاه واقعیش است، مسئولیت پذیری در برابر خدا و جامعه را عامل دیگر رشد انسان عنوان کرد و گفت: علت سفارش خدا به تقوا این است که فرق بین انسانیت و حیوانیت انسان مشخص شود.

خطیب موقت نماز جمعه آباده در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر علیه السلام، آغاز جهاد علمی را یکی از دستاوردهای حیات با برکت این امام همام ذکر کرد و گفت: با مصادف شدن روز شهادت و بازگشایی مدارس، از فرهنگیان محترم شهرستان می خواهیم برنامه ویژه ای به همین مناسبت را در این روز مد نظر داشته باشند.

وی همچنین به جایگاه والای روز عرفه اشاره کرد و با بیان اینکه دعای عرفه اوج عرفان، عبودیت و بندگی را نشان می دهد، یادآور شد: اگر کسی توفیق توبه در ماه رمضان را از دست دهد، امید است در روز عرفه توبه اش پذیرفته شود.

حجت الاسلام زعیم عید قربان و قربانی کردن را نماد تزکیه نفس و ترک حب دنیا دانست و از همگان برای شرکت در نماز عید قربان دعوت کرد.

امام جمعه موقت شهرستان آباده از مناسبت های دیگر هفته جاری به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و تصریح کرد: دفاع مقدس دو وجه داشت وجه اولش کشتار و درندگی متجاوزان و ویرانی که بسیار درآور و ناراحت کننده بود.

*تقویت تفکر انقلابی در جامعه یک اصل برای آسیب ندیدن کشور است

وی ادامه داد: وجه زیبای دفاع مقدس، شهادت فی سبیل الله، رشادت و ایثار بود که همه این دو وجه، گنجینه ارزشمندی از معارف برای نسل های بعد به ارمغان آورده است که باید از آن ها با تمام قوا صیانت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین زعیم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تقویت تفکر انقلابی در جامعه را یک اصل برای آسیب ندیدن کشور ذکر کرد و افزود: امروز نفوذ تفکرات شیطانی ارزش های انقلاب اسلامی را نشانه گرفته اند تا انقلاب اسلامی را با جنگ نرم مصادره کنند.

وی با بیان اینکه هیچ زمانی به اندازه امروز فتنه به وجود نیامده بود، غفلت امت های اسلامی به سرکردگی بعضی سران مثلا اسلامی را عامل بوجود آمدن این فتنه ها دانست.

در پایان نماز جمعه این هفته شهرستان آباده، نمازگزاران در محکومیت جنایت جدید رژیم صهیونیستی در حمله به قبله اول مسلمانان، شعارهای مرگر بر اسرائیل و آمریکا سر دادند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورا اسلامی نیز در مراسم نماز جمعه این هفته حضور یافت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان