کد خبر: ۷۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴

مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس: کارگروه رفع موانع تولید در جهرم راه‌اندازی شود

مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس گفت: کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان جهرم راه اندازی شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، کریم عربی مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس در همایش فعالان اقتصادی شهرستان جهرم گفت: تصور اینکه فردی از خارج جهرم بیاید و کار اقصادی و اشتغال ایجاد کند اشتباه است.

وی افزود: مردم جهرم باید با استفاده از تواتمندی های خود اقتصاد شهرستان را از وابستگی کامل به آب و طبیعت نجات دهند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس به ظرفیت بالای جهرم در زمینه نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: مشارکت نیروهای انسانی این شهرستان که در کشور و خارج از آن مشغول به فعالیت هستند می تواند در توسعه اقتصادی جهرم تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی به لزوم شناسایی این ظرفیت ها اشاره کرد و گفت: باید با دعوت آنها به جهرم و بهره بردن از فکر و سرمایه ظرفیت های انسانی، اقتصاد شهرستان را احیا کرد.

عربی به راه اندازی کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان جهرم اشاره کرد و خواستار برگزاری جلسات مستمر این کارگروه در راستای کمک به اقتصاد و توانمندسازی واحدهای اقتصادی شد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس به لزوم فعالیت مستمر و مداوم میز سرمایه گذاری در شهرستان جهرم اشاره کرد و گفت: باید با ارائه مشاوره های علمی و تخصصی تا رسیدن به نتایج مطلوب تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای فعالیت های اقتصادی باید از افراد دارای توانایی مالی استفاده و آنها را به عنوان الگو به جامعه معرفی کرد.

عربی با اشاره به ضرورت راه اندازی تشکل های اقتصادی با مشارکت فعالان این حوزه در جهرم، شرکت های دانش بنیان را از جمله این تشکل ها دانست که با اخذ تسهیلات ارزان قیمت می تواند نقش موثری در حوزه اقتصادی شهرستان داشته باشد.

 مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه تداوم حیات شهرستان جهرم وابسته به حفظ منابع آب است، تصریح کرد: منابع آب در سطح استان به ویژه شهرهای جنوبی و شرقی به حالت بسیار خطرناک رسیده و حیات شهرستان جهرم در آینده نیازمند برنامه ریزی در راستای مصرف آب کمتر در حوزه کشاوری است.

وی با بیان اینکه کشاورزی باید به سمت شیوه نوین آبیاری برود، گفت: روش های آبیاری درختان باید اصلاح شده و به سمت کشت گیاهان کم آب با توجیه اقتصادی بیشتر برویم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه طرح های اقتصادی در جهرم باید به طور پروژه محوری انجام شود، گفت: مشکل اقتصادی شهرستان با برگزاری چند جلسه برطرف نمی شود؛ در این راستا باید کارگروه های متعدد تشکیل و برنامه ها و هدف گذاری هایی انجام شود تا به نتیجه مطلوب رسید.

عربی با بیان اینکه توسعه اقتصادی شهرستان جهرم نیازمند به ترسیم یک فرمول است کشاورزی را از شغل هایی دانست که آخر و عاقبت خوبی برای شهرستان ندارد.

وی در عین حال ترسیم پروژه های محرک توسعه اقتصادی بخش خصوصی را از راهکاری فعال کردن حوزه اقتصاد شهرستان عنوان کرد و گفت: باید با برنامه ریزی در یک دوره چند ساله به نتیجه مطلوب رسید.

 

برچسب ها: جهرم ، اشتغال ، تولید
نظرات بینندگان