کد خبر: ۷۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴

نامزدهای مجلس در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه داشته باشند

امام جمعه جهرم گفت: کسانی که کاندیدای مجلس می شوند باید در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه داشته باشند.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، آیت الله دزکام در خطبه نخست نمازجمعه امروز جهرم گفت: پروردگار متعال همزمان با دستور به ادای واجبات، دعا و توجه به معنویت برای مسئله اقتصاد معاش و فعالیت برای زندگی در دنیا به ما دستور و اجازه داده تا مشغول به این مسائل شویم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در دوران پسابرجام، افزود: از روزی که بیانیه برنامه اقدام جامع مشترک که شش کشور قدرتمند دنیا و ایران صادر شده یک تحول در رابطه با ایران رخ داده که سیاسیون از آن تعبیر به افزایش قدرت نرم می کنند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه امروز با اتکا به هشت سال دفاع مقدس که قدرت ایران را نشان داده می خواهیم بگوییم که پشت میز مذاکره نیز با اتکا به قدرت برای دنیا حرف داریم، بیان کرد: دشمن همانطور که در فضای پیش جنگ را به ما تحمیل کرده در فضای فعلی نیز بیکار نمی نشیند و بر علیه ما شروع به تلاش هایی می کند تا به هدف مان که عزت و قدرتمندی مسلمانان و ملت ایران است، نرسیم.

وی با بیان اینکه تلاش و هدف دشمن در مذاکره این است که نگذارند به اهداف خود برسیم، خاطرنشان کرد: باید با یک مدیریت هوشمندانه و مبتکرانه وارد این عرصه شویم؛ این مدیریت در رأس با راهبردهای امام خامنه ای در حال شکل گیری بوده و یک مجموعه قوای سه گانه نظام در حول محور فرمایشات ایشان مسیر عزت بخش کشور را به پیش می برند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه این مسیر مبتنی بر اصول ارزشی است که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری کرده است، گفت: امام از دین آنچه لازم بود بیان کرد و امروز رهبری انقلاب آن مسیر را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه چیزی که قدرت ما را در این مسیر افزایش می دهد و رهبری انقلاب بر آن تاکید دارند قدرتمندی اقتصاد کشور است، تصریح کرد: چنانچه اقتصاد ما سامان پیدا نکند به اهداف اصلی خود نمی رسیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم نقش آفرینی جهرم در راستای اقتصاد مقاومتی، گفت: این یک حرکت بالنده بسیار جدی را می طلبد و باید مدیران شهرستان در راستای آن حرکت کنند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه بعضی ها دعواهای سیاست را از پیشبرد نظام اسلامی پیش قدم کردند، تصریح کرد: روش کار این است که اقتصاد توسعه پیدا کند و آن را به عنوان وظیفه دینی باید تلقی کرد.

وی با بیان این مسئله که مردم و مسئولان شهرستان جهرم باید در برابر رهنمودهای رهبری انقلاب پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: کسانی که کاندیدای مجلس می شوند باید در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه داشته باشند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه افراد بی برنامه به درد مجلس نمی خورند، گفت: قول و وعده های اشتغال برای این و آن نباید در برنامه های نامزدهای مجلس قرار بگیرد.

وی این مسیر باید به سمتی برود که همه یک پارچه مسیر بالنده رو به رشد اقتصادی که سبب شود کشور ایران در برابر تهدیدهای دشمنان آسیب پذیر نباشد ترسیم کنیم، گفت: فضای انتخابات باید به گونه ای باشد تا وظایف افراد در برابر سخنان رهبر مشخص شود.

آیت الله دژکام با بیان اینکه مباحث علمی اقتصادی جهرم در گذشته رقم خورده اما دنبال نشده است، گفت: باید این مسئله را پیش برده تا شهرمان در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی عقب نیفتد.

وی در خطبه دوم نمازجمعه امروز جهرم با تسلیت ماجرای اسف بار و فاجعه سنگین کشته شدن بیش از یک هزار و 300 حاجی خانه خدا، گفت: قلب انسان به درد می آید از اینکه زائرانی که با لباس احرام در حال حرکت برای رمی جمرات هستند با بی درایتی مدیران سعودی در بین جمعیت خفه شوند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص حادثه منا و تاکید ایشان برای حضور پزشکان هلال احمر جهت مداوای مصدومان گفت: متاسفانه سعودی ها اجازه تیم پزشکی ایران برا رسیدگی به حال حجاج سانحه دیده نمی دهند و تا کنون حدود 2 هزار نفر مصدوم و 132 ایرانی نیز کشته شدند.

وی با اشاره به گرامی داشت هفته دفاع مقدس و مقاومت هشت ساله ایران مقابل ظلم صدام، گفت: ما باید در برابر امام خمینی (ره) که راه و رسم دلیری، مقاومت و شجاعت را به ما یاد داد و همچنین از شهدا، خانواده های شهدا، جانبازان و رزمندگان که نقش موثری در استقامت و پیروزی انقلاب داشتند، تشکر می کنیم.

امام جمعه جهرم بیان کرد: درسی که باید از هفت دفاع مقدس بگیریم این است که امروز در ادای وظایفی که انقلاب به دوشمان می گذارد کوتاهی نکنیم اگر می خواهیم قرن های بعد به شما مردم افتخار کنند امروز باید بررسی کنیم و وظیفه خود را در قبال انقلاب اسلامی، ولایت فقیه بدانیم و به آن عمل کنیم تا عزت مندی و سعادت دنیا و آخرت نصیب مان شود.

وی با اشاره به میلاد امام هادی (ع) در هفته آینده و دهه ولایت، گفت: در روز عید غدیر امسال و در راستای بیعت با حضرت امیرالمومنین(ع) بنا شده در یک برنامه پیاده روی از غدیریه حرکت کرده و اقامه نماز در مصلای جمعه انجام شود.

خطیب جمعه جهرم به روز آتش نشانی نیز اشاره کرد و خدمات و ایثارگری های مجموعه آتش نشانی را ستودنی دانست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری توان مالی برای تامین امکانات مورد نیاز آتش نشانی ندارد، گفت: به گفته رئیس آتش نشانی جهرم تامین تنها یک بالابر که مورد نیاز این سازمان در حوادث است چهار میلیارد تومان هزینه دارد که برای تامین آن نیازمند همت مردم و متمکنان هستیم.

 



نظرات بینندگان