کد خبر: ۷۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴

آیت الله ایمانی: رژیم آل سعود مسئولیت بی تدبیری خود را پذیرفته و از مقصّر جلوه دادن دیگران اجتناب نماید

آیت الله ایمانی گفت: رژیم آل سعود که متضمّن و متکفّل ایجاد امنیّت و رفاه کامل برای حجاج سراسر عالم است باید مسئولیت بی تدبیری و بی کفایتی خود را پذیرفته و از فرافکنی و مقصّر جلوه دادن دیگران اجتناب نماید .
به گزارش شیرازه، در پی حادثه منا  آیت الله اسد الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در بیانیه ای اعلام کرد:  رژیم آل سعود که متضمّن و متکفّل ایجاد امنیّت و رفاه کامل برای حجاج سراسر عالم است باید مسئولیت بی تدبیری و بی کفایتی خود را پذیرفته و از فرافکنی و مقصّر جلوه دادن دیگران اجتناب نماید .

متن این بیانیه به شرح زیر است:  


بسم الله الرحمن الرحیم

لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

استماع خبر وقوع حادثه هولناک و تأثر برانگیز منا در حج ابراهیمی امسال و فوت جمع بیشماری از حجاج بیت الله الحرام و مصدومیّت گروه کثیری دیگر ، موجب تأسّف و تألّم خاطر شدید گردید. 

حجاج عزیزی که پس از وقوف در عرفات و انجام اعمال ، به مسلخ عشق آمده و خود قربانی درگاه رب العالمین شدند . 

این دومین حادثه تلخ و دردناکی است که امسال برای ضیوف الرحمانی که مهاجراً الی الله و برای رضای او عازم سرزمین وحی شده اند می باشد.

 رژیم آل سعود که متضمّن و متکفّل ایجاد امنیّت و رفاه کامل برای حجاج سراسر عالم است باید مسئولیت بی تدبیری و بی کفایتی خود را پذیرفته و از فرافکنی و مقصّر جلوه دادن دیگران اجتناب نماید .

این رژیم دست نشانده و منحوس که در ماه حرام و حتی در عید قربان دست از قتل عام مردم  بی گناه و مظلوم یمن برنداشته و در تقویت بنیه مالی و نظامی کفّار تکفیری داعش برای کشتار مردم سوریه ، عراق ، مصر و دیگر بلاد اسلامی بصورت مستقیم و غیر مستقیم تلاش زیادی می کند باید بداند که « الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم » و به قول شاعر شهیر که می گوید :  اذا الشعب یوماً ارادَ الحیاة    فلا بُدَّ اَن یَستَجیبُ القَدَر وَ لا بُدَّ لِلَیل اَن ینجَلی   وَ لا بُدَّ للقَیدِ اَن یَنکَسَر

 چنانچه فریاد آزادی خواهی مردم بصیر عربستان در فضا طنین انداز شود ، لاجرم حاکمان آنان به دریا افکنده خواهند شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت وقوع این ضایعه مولمه به ساحت مقدس حضرت صاحب الامر  والزمان (عج) ، رهبر معظم انقلاب ، مراجع عظام و جمیع مسلمانان و آزاد اندیشان جهان و ایران اسلامی و اهالی مکرّم سومین حرم اهل بیت (ع) ، بالاخص بستگان این به حق پیوستگان ، علوّ درجات و غفران  و رحمت الهی را برای آنان و صبر جمیل و اجر جزیل را برای داغداران این حادثه تأثر برانیگز از خداوند منان مسئلت و ضمن عرض تسلیت به دولت محترم تدبیر و امید ، بررسی و پیگیری تمامی ابعاد حادثه و رسیدگی به مسائل حقوقی آن را خواهانم . والـسلام

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز اسدالله ایمانی 

نظرات بینندگان