کد خبر: ۷۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴

توصیه‌های پلیس جهرم برای امنیت بیشتر دانش‌آموزان

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي شهرستان جهرم گفت: يکی از مهمترين مواردی که هميشه در مورد آن نگراني هايي وجود داشته است، رفت و آمد دانش آموزان از خانه تا مدرسه بوده است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسين جهرم، مهدی نعمايی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی جهرم گفت: اينکه ممکن است هميشه نتوانيم به دنبال فرزند خود برويم و يا ممکن است سرويس يک روز  خراب شود و فرزند ما مجبور باشد خود به خانه برگردد، موجب نگرانی والدين بوده و هست.

معاون اجتماعی پليس جهرم افزود: با رعايت چند نکته کوچک و آموزش آنها به فرزندان خود می توانيم با خيالی آسوده تر آنها را راهی مدرسه کنيم.

وی با بیان اینکه چنانچه دانش آموز پياده به مدرسه می رود باید هنگام خروج از مدرسه عجله نکرده و از محل ها مجاز به آن طرف خيابان برود، گفت: محل های مجاز عبارتنداز: پل هوايی، زيرگذر، محل خط کشی شده، محلی که تابلوی عبور عابر پياده دارد، از تقاطع زمانی که چراغ برای عابر سبز است عبور کنيد.

معاون اجتماعی پلیس جهرم خطاب به دانش آموزان افزود: مسیری را برای رفتن انتخاب کنيد که کمتر وارد سواره رو شويد و در خيابان بازی و شوخی و مطالعه نکنيد.

نعمائی با بیان اینکه هنگام رفت و آمد در خيابان به تابلوها و علائم راهنمايي توجه کنيد، بیان کرد: قبل از گذر از خيابان در کنار جدول بايستيد و به دقت هر دو طرف را نگاه کنيد و اگر از ايمن بودن محل عبور اطمينان نداريد به آن طرف نرويد.

وی با بیان اینکه چنانچه دانش آموز با سرويس به مدرسه مي رويد باید نکاتی را مد نظر قرار دهد، گفت: به موقع در محلي که سوار مي شويد،آماده باشيد و از شوخی و سر و صدا کردن در داخل سرويس خودداري کنيد.

معاون اجتماعی پلیس جهرم با بیان اینکه دويدن به دنبال سرويس خطرناک است، به دانش آموزان توصیه کرد تا هنگام سوار و پياده شدن عجله نکنند.

وی همچنین با بیان اینکه چنانچه با وسيله نقليه عمومی (اتوبوس،تاکسي) به مدرسه مي رويد باید هنگام سوار و پياده شدن بايد نوبت را رعايت کنيد، گفت: از جلوی اتوبوس و مينی بوس به آن طرف خيابان نرفته و پیش از توقف کامل وسيله نقليه پياده نشويد.

نعمائی با بیان اینکه هنگام پياده شدن از تاکسی از در سمت راست پياده شويد، بیان کرد: برای سوار شدن به تاکسی در محل ايستگاه بايستيد.

معاون اجتماعی پلیس جهرم با توصیه به دانش آموزانی که با وسيله نقليه والدين خود به مدرسه مي روند نیز گفت:بيرون آوردن سر و دست از خودرو خطرناک بوده و پياده شدن از در سمت چپ اتومبيل خطرناک است.

وی ادامه داد: حرف زدن با راننده باعث پرت شدن حواس او شده و سرنشينان جلوي اتومبيل بايد کمربند ايمني ببندند.

نعمایی با توصیه به والدين نیز گفت: با همکاري خود، مشکلات مربوط به شروع سال تحصيلي را کاهش دهيد و چنان چه فرزند شما براي نخستين بار به مدرسه مي رود، مسير مناسب را براي تردد پيدا کنيد که داراي ترافيکي روان باشد.

وی ادامه داد: اگر فاصله خانه تا مدرسه کوتاه است، فرزند خود را به پياده روی تشويق کنيد.

نعمائی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرزند خود را با وسيله نقليه شخصی به مدرسه می رسانيد از توقف دوبله جلوی مدرسه خودداری کنيد.

به گفته معاون اجتماعی پلیس جهرم بهتر است اتومبيل خود را در محلی که مزاحم ترافيک نباشد، پارک کنيد و در صورتي که فرزندتان نياز به همراهی دارد، او را به مدرسه برسانيد.

وی ضمن توصیه به رانندگان سرويس مدارس نیز گفت: رانندگان سرويس مدارس وظيفه بسيار مهمی دارند و مسئوليت ايمني و سلامتي دانش آموزان در زماني که سوار سرويس هستند، بر عهده آنان است.

نعمائی خاطرنشان کرد: در بيشتر کشورهای جهان رانندگان سرويس مدارس ، علاوه بر شرايط عمومي همه رانندگان، ملزم به داشتن شرايط ويژه اي مانند صلاحيت اخلاقي هستند، همچنين خودروهاي سرويس مدارس با طرح، رنگ و يا آرم ويژه اي از ساير خودروها متمايز مي شود تا رانندگان ديگر نيز رعايت اين خودرو را بکنند.

وی با بیان اینکه توجه و مراقبت از دانش آموزان در طول مسير بر عهده رانندگان است، اضافه کرد: از سلامت فني وسيله نقليه خود اطمينان داشته باشيد.

نعمائی با بیان اینکه در هنگام سوار و پياده شدن دانش آموزان، به ويژه آنها که کوچک تر هستند، صبر و حوصله داشته باشيد، اظهار کرد: دانش آموزان را در محل ايمن پياده کنيد.

وی با بیان اینکه قبل از حرکت، از بسته بودن درب خودرو مطمئن شويد، گفت: رعايت نظم و زمان بندی در رفت و آمد باعث مي شود که دانش آموزان با آرامش بيشتر برنامه درسی خود را شروع کنند. 

نعمایی با بیان اینکه از کشيدن سيگار و خوردن تنقلات در هنگام کار خودداری شود، بیان کرد: رانندگان باید با دانش آموزان و ساير رانندگان رفتار محترمانه داشته باشند.

وی ادامه داد: رانندگان باید خودروی خود را تا هنگامی که دانش آموزان سوار هستند، حتی برای يک لحظه هم ترک نکنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم در پايان خاطرنشان كرد: رفتار تمام افراد ذکر شده بر روي دانش آموزان و کودکان تاثير مستقيم دارد پس مراقب رفتار خود، هنگامی که در کنار آنها هستيد، باشيد.

 

انتهای پیام

نظرات بینندگان