کد خبر: ۷۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
نماینده لار، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی:

مواجهه وزیر امور خارجه با رئیس جمهور آمریکا، نمی تواند اتفاقی باشد/ اقتدار امروز ایران ناشی از گفتمان مقاومت است

جعفرپور اظهار داشت: آن چیزی که ما را به اینجا رسانده، ناشی از گفتمان مقاومت است، نه کوتاه آمدن در مقابل دشمن.
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خنج کهن در خصوص استیضاح وزیر امور خارجه به دلیل کوتاهی در موضوع پیگیری واقعه منا و همچنین عبور از خطوط قرمز نظام در مواجهه با رئیس جمهور آمریکا، گفت: هنوز کسی دنبال این موضوع نبوده و در مجلس هم صحبتی تاکنون در این رابطه نشده است. موضوع اصلی ما در حال حاضر بحث برجام بوده که قرار است روز یکشنبه مطرح شود.

مواجهه وزیر امور خارجه با رئیس جمهور آمریکا، نمی تواند اتفاقی باشد/ باید به دنبال این بود که قوی و مقتدر باشیم

جمشید جعفرپور ادامه داد: مواجهه وزیر امور خارجه با رئیس جمهور آمریکا در واقع نمی شود اتفاقی باشد و در عالم سیاست، اینگونه مسائل اتفاقی نیست.

وی افزود: همانگونه که آقای رئیس جمهور نیز گفت، با دست دادن و اینگونه مسائل، مشکلی از ما حل نمی شود. اگر جناب آقای ظریف هم در چارچوب همان موازینی که جناب آقای رئیس جمهور گفتند حرکت می کرد، باید توجه میکرد که با دست دادن، چیزی درست نمی شود. اتفاقاً ما آن چیزی را که در قضیه برجام بدست آوردیم، ناشی از گفتمان مقاومت و پایداری ما بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: اگر فکر کنیم که مثلاً با همراهی و کوتاه آمدن، موضوعی درست شده و چیزی حل می شود، اصلاً اینگونه نیست، چرا که دشمنان ما اینگونه نیستند و همانگونه که حضرت آقا فرمودند، آنها تا اصل را از پا درنیاورند، به کمتر از آن رضایت نمی دهند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دست دادن ها، چیزی نیست که بخواهد مشکلات ما را حل کند، اظهار داشت: باید به دنبال این بود که قوی و مقتدر باشیم و از تمام حقوق خود مواظبت نماییم. آن چیزی که ما را به اینجا رسانده که بخشی از حقوق ما را به رسمیت می شناسند، ناشی از گفتمان مقاومت است، نه کوتاه آمدن در مقابل دشمن.

جعفرپور در خصوص عملکرد وزیر امور خارجه در پیگیری واقعه منا نیز گفت: آقای ظریف تلاش خود را انجام داد تا از طریق امیر کویت، مثلاً یک مقدار همراهی دولت عربستان و نظام سعودی را جلب کند اما به عقیده من آن چیزی که جواب داد، لحن قاطعانه مقام معظم رهبری بود که باعث تغییر روش حکام سعودی شد.

نماینده شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: بازگشت اجساد و مجروحین واقعه منا، پایان ماجرا نیست و این در واقع باید اول ماجرای پیگیری باشد و باید وزارت خارجه و دستگاه های قضایی ما، این موضوع را دنبال کنند تا مدیریت بی کفایتی که بر مکه و مدینه حاکم است، به شکل عقل جمعی مسلمانان دربیاید و آنها بتوانند این مدیریت را به شکل مفیدی که جهان اسلام از آن بهره مند شود، دنبال کنند.


نظرات بینندگان