کد خبر: ۷۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

انتخابات نظام مهندسی و ساختمان فارس، نصف و نیمه ابطال شد/ رای گیری الکترونیکی جواب نداد

هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در فارس، نصف و نیمه به دلیل مهیا نبودن شرایط نرم افزاری، رسما از سوی ستاد مرکزی انتخابات لغو شد.
به گزارش شیرازه، در حالی این انتخابات صبح پنج شنبه گذشته و از دقایقی پیش از آغاز، در دو مرکز دانشگاه معماری در معالی اباد و به ویژه مرکز خدمات رفاهی دانشگاه شیراز در خیابان ساحلی به عنوان دوحوزه برگزار کننده انتخابات شیراز، مورد استقبال مهندسین جوان قرار گرفت. مشکلات نرم افزاری مانع به سرانجام رسیدن انتخابات شد،در حالی که قرار بود انتخابات نظام مهندسی،  الکترونیکی برگزار شود و رای دهندگان با حضور در حوزه رای گیری به شکل اینترنتی و با کامپیوتر، شخصا رای خود را وارد سیستم کنند، با این حال هیچ یک از مراجعه کنندگان گمان نمی بردند انتخابات در نیمه راه ایطال گردد و بیشتر حدس می زدند که نوبت آنان صورت گیرد و یا زمان آن از سوی از سوی ستاد اجرایی مرکز در همان روز تمدید شود.

این دلشوره و نگرانی پیش از همه به مسئولان اجرایی و نظارت منتقل شد تا اینکه امیر فلاح نیا رئیس هیات اجرایی با کسب اجازه از ستاد مرکزی، انتخابات را به علت مشکلات نرم افزاری لغو و تمامی ارایی که تا آن زمان اخذ و به ثبت رسیده بود باطل اعلام کرد.

فلاح نیا در گفتگو با خبرنگاران اعلام داشت: در همان ساعات اولیه شروع به کار با قطع شبکه و اشکالات در نرم افزار مربوطه مواجه شدیم.

وی افزود: این موارد منجر به بروز مشکلاتی منجر شد و هم برنامه مسئولان اجرایی و نظارت را مختل کرد و برهم زد و هم رای دهندگان را که تصور می کردند  در عرض یکی دو ساعت موفق به رای دادن می شوند و متاسفانه نشدند در نگرانی فرو برد.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر استان فارس، بسیاری دیگر از استان های کشور نیز به دلیل سراسری بودن نرم افزار انتخابات با مشکل روبرو شدند که در ادامه آن ستاد مرکزی وزارت راه و شهر سازی در بخشنامه ای به استان هایی که در اجرا با مشکل مواجه شدند این مجوز را داد که برگزاری انتخابات را متوقف و آرا کسب شده را باطل اعلام کنند.

رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگزاری انتخابات به صورت دستی میسر نبود؟، گفت: این انتخابات باید به صورت الکترونیکی و توسط نرم افزار واحد به صورت سراسری برگزار می شد و هرگونه تصمیم گیری به ستاد اجرای مرکز بستگی داشت و ادامه آن به صورت اخذ رای به صورت دستی به هیچ وجه امکان پذیر نبود.

فلاح نیا همچنین با بیان اینکه انتخابات به زمان دیگری موکول شده در اولین فرصت، زمان آن اعلام می شود تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که برای تکمیل انتخابات در استان هایی که آرا آنها ابطال شده، مستقلا به شکل الکترونیکی برگزار شود تا اینگونه مشکل ایجاد نشود.

نظرات بینندگان