کد خبر: ۷۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴
رئیس مجمع نمایندگان فارس:

پیگیر پشت‌پرده‌های فاجعه منا هستیم/ تشکیل کارگروه حادثه منا در مجلس

رضایی از تشکیل کارگروه پیگیری حادثه منا در مجلس خبر داد و گفت: هدف مجلس، مشخص شدن پشت پرده های حادثه منا است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه محمدرضا رضایی، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در گفتگو با خبرنگار پسین جهرم گفت: جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای بررسی حادثه منا با حضور نمایندگان حاضر در حج امسال برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه گزارشی از عملکرد دولت عربستان و سازمان حج و زیارت ایران و همچنین تیم های پزشکی و امدادی حاضر در این حادثه بیان شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه در بی کفایتی دولت عربستان در جریان حادثه اسف بار منا شکی نیست، بیان کرد: هدف مجلس، مشخص شدن پشت پرده های حادثه منا است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی علت حادثه منا در کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این کارگروه ضمن پیگیری علت حادثه به عدم تکرار حوادث مشابه در جریان حج سال آینده می پردازد.

رضایی خاطرنشان کرد: در صدد ترغیب کردن مجالس کشورهایی که حجاج آنها در این حادثه جان باخته یا صدمه دیدند، هستیم تا با ورود به این مسئله یک عزم جهانی در بی کفایتی آل سعود به وجود آید.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلاش داریم با کمک مردم و افراد مطلع از حادثه منا یک گزارش آماده کرده و با قرائت آن در صحن علنی مجلس، پشت پرده این حادثه خونین مشخص شود.

نظرات بینندگان