کد خبر: ۷۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴
خطیب جمعه فراشبند:

ننگ بر کسانی که نان انقلاب را میخورند و حاضرند انقلاب را دودستی تحویل آمریکائیها بدهند

امام جمعه فراشبند گفت: ننگ و نفرین بر ناسپاس ها و دلدادگان به آمریکا که حاضرند انقلاب را دو دستی تحویل آمریکائیها بدهند.

به گزارش سرویس شهرستان های  شیرازه به نقل از نخل بیدار حجت الاسلام ابراهیمی خطیب جمعه فراشبند در خطبه های نماز جمعه این هفته فراشبند ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و با اشاره به سخنان گهربار رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در رابطه با محرم و عزاداری و عاشورا افزود: ما باید با منطق و منش اسلامی و دینی ، امام حسین(ع) را به دنیا معرفی کنیم و اگر معارف اهل بیت به درستی به دنیا معرفی شود قطعاً آنان که عاشق عدالت و معنویت هستند به مذهب حقه اهل بیت گرایش پیدا می کنند.

وی با توجه به فرارسیدن ایام حزن و اندوه سالار شهیدان، خودداری از روضه های دروغ و غیر معتبر که موجب تمسخر و هتک دین می شود و پرهیز از غلو در اشعار  را جایز ندانست و افزود: این خلاف است که عده ای می گویند ما هدفمان عزاداری و گریاندن است به هر شکلی که باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی اختلاط زنان و مردان در عزاداریها و برهنگی را از جمله آسیبهای عزاداری برشمرد و از عزاداران خواست تا در عزاداریهای خود از ایجاد آلودگی صوتی و استفاده از طبلهای بسیار بزرگ و سنگین خودداری کنند.

امام جمعه فراشبند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته به اصل سوم سیاست خارجی امریکا که حفظ ساختار کنونی جهان است اشاره کرد و افزود : آمریکائیها می گویند این نظم موجود در دنیا و این ساختار و مناسبات جهانی که در دنیا بوجود آورده ایم باید حفظ شود و دنیا باید در اختیار ما باشد و کسی اجازه ندارد این نظم را بر هم بزند.

وی چالش بین اتحاد جماهیر شوروی با امریکائیها و کنار گذاشتن اندیشه مارکسیسم و تمامیت ارضی، کنار گذاشتن بسیاری از تسلیحات هسته ای و اوراق کردن زیر دریایی های خود و از دست دادن بسیاری از ظرفیت های منطقه ای و تحریم روسیه به خاطر اختلاف با بعضی از کشورهای همجوار را از جمله دلایل بی اعتمادی جمهوری اسلامی ایران به آمریکا دانست و افزود: امریکائیها نه تنها چیزی از دست ندادند بلکه به دست هم اوردند و این چهره زشت و کریه آمریکا را نمایان می کند.

ابراهیمی در ادامه به اعتماد سازی ژاپنی ها بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون و عدم رضایت امریکا از این اعتماد سازی به بهانه نرسیدن به اعتماد لازم و بهانه تراشی های بی مورد و بی پایه و اساس آنان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: به خاطر این حیله ها و دسیسه ها و نقض عهدهاست که مقام معظم رهبری می فرماید ما به امریکائیها اعتماد نداریم و خطاب به مسئولین و دولت وقت فرمود که در اتخاذ مواضع انقلابی بدون ترس و خجالت در مقابل دشمنان صراحت داشته باشند.

وی افزود: به خاطر این نامردیها ، ستمها و عهد شکنی های امریکا بود که امام خمینی (ره) فزمود«تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود.»

امام جمعه فراشبند خطاب به کسانی که نان انقلاب را می خورند و دل به آمریکا بسته اند و برای خوش خدمتی به امریکائیها تلاش می کنند شعار مرگ بر امریکا را بر روی دیوار این لانه پاک کنند و با امریکائیها رابطه برقرار کنند بیان داشت: ننگ و نفرین بر ناسپاس ها و دلدادگان به آمریکا که حاضرند انقلاب را دو دستی تحویل آمریکائیها بدهند.

نظرات بینندگان