کد خبر: ۷۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس در حوزه شمال فارس چه کسانی هستند؟

قطعا 9 نفر معرفی شده تنها نامزدهای حوزه انتخابیه شمال فارس نخواهند بود و قطعا تعداد زیادی از کاندیداها در این ماراتن با یکدیگر به رقابت می پردازند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، ایام محرم فرصتی است برای تجمعات مردم عزادار سید و سالار شهیدان، فضایی که بستر بسیار مناسبی برای انتقال پیام ها و خطوط فکری در آن فراهم است.

فرصتی ناب برای فرهنگ سازی و البته عرصه ای برای محک مدعیان فعالیت های فرهنگی، فرصتی که در آن می توان روحیه شهادت طلبی و مقاومت را به نسل جدید انتقال داد و الگوهای ایثار و شهادت کربلا را معرفی کرد.

در آن روی سکه اما، این تجمعات مردمی، بستری برای تبلیغات غیر رسمی انتخابات است و قطعا در این روزها شاهد چهره های احتمالی انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در محافل عزاداری خواهیم بود حضوری در صف های عزا یا صدر مجالس.

بازه زمانی 4 ماهه، شمارش معکوسِ یک تصمیم قطعی را برای مردان عرصه انتخابات دهم مجلس، به شماره انداخته است.

نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس در حوزه شمال فارس چه کسانی هستند

رحیم زارع، داوود محمدجانی، سید محمد حسین دانا، رحمت اله خسروی، سید مهدی موسوی،علی اصغر عزیزخانی، سید ابراهیم حسینی، سید مهدی طباطبایی و محمد حسن میرشکاری گزینه هایی هستند که این روزها بیشترسر زبان ها مطرح شده اند و تعدادی از آن ها حضورخود را قطعی ذکر کرده اند.

آباده نما طی مصاحبه هایی از تعدادی نامزدهای احتمالی که سابقه حضور در این میدان را داشته اند، با جواب های متفاوتی روبرو شد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

علی اصغر عزیزخانی شهردار سابق آباده، در واکنش به سوال خبرنگار آباده نما برای حضور در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: "هم با مشورت هایی که با دوستانش می کند، هنوز شرایط را برای تصمیم گیری فراهم نمی داند و اظهار می دارد ببینیم خدا چه می خواهد."

وی که قبلا از عدم علاقه به حضور مجدد در انتخابات سخن به میان آورده بود، اما گفت: اگر مجموعه دوستان آباده به جمع بندی برسند و گزینه ای را معرفی کنند بنده پشت سر او خواهم بود و حمایت می کنم.

حجت الاسلام داود محمدجانی نماینده سابق مردم آباده، بوانات و خرمبید به گفته خودش عزم جزم کرده تا در صورت تایید صلاحیت، پر انرژی در صحنه انتخابات دور دهم مجلس حاضر شود، کوله بار تجربه یک دوره نمایندگی را به عنوان برگ برنده خود نسبت به سایر رقبا می داند و می گوید: ان شا الله در صورت توفیق برای خدمتگزاری مردم حوزه انتخابیه بطور جدی وارد عرصه انتخابات خواهم شد.

رحیم زارع نماینده فعلی مردم منطقه شمال فارس در جلسه شورای اداری که در ایزدخواست برگزار شد از حضور قطعی خود در گود انتخابات دهم خبر داده بود. زارع در واکنش به حمایت اصلاح طلبان از وی در انتخابات آینده، عملکرد مثبت خود را دلیل این حمایت عنوان کرده است.

سید محمد حسین دانا نماینده ادوار چهارم و پنجم نیز به عنوان نامزد احتمالی یاد می کنند، اما دانا در گفتگو با آباده نما صراحتا از عدم حضور به عنوان کاندیدای انتخابات دهم خبر داده است.

رحمت اله خسروی نماینده دوره سوم شمال فارس در مجلس و رئیس شورای اول شهر تهران گزینه دیگری است که گمانه زنی های برای حضورش این روزها زده می شود  و در مصاحبه ای که در مرداد ماه با آباده نما داشت، بدلیل مردد بودن در حضورش، اجازه انتشار مصاحبه اش را تا کنون نداده است. در تقسیم بندی های سیاسی خسروی را به جریان اصلاح طلبی، منتسب است.

سید ابراهیم حسینی معاون اداره کل آموزش و پرورش فارس در سالهای قبل کاندیدای احتمالی است که سابقه حضور در عرصه انتخابات را نیز داشته است و امروز دوباره مطرح شده است. وی جزو نیروهای خرمبیدی است که در اردوگاه اصولگرایی جا دارد.

حجت الاسلام سید مهدی موسوی، مسئول اداره اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گزینه دیگری است که در اوایل دور نهم در حوزه شمال فارس مطرح شد و طی اتفاقاتی که پیش آمد در نهایت در لیست نامزدهای شهر تهران قرار گرفت. حضور این گزینه در انتخابات دوره دهم نیز به نقل از برخی منابع قطعی شده است.

سید مهدی طباطبایی چهره ای از جریان تندرو اصلاح طلبان است که در مجلس ششم به عنوان نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید نامه معروف جام زهر را امضا کرده است. برخی منابع معتقدند طباطبایی برای حضور در انتخابات مجلس دهم تمایل دارد.

محمد حسین میرشکاری مسئول سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی فارس هم با گرایش های مایل به دولت اعتدال از جمله کسانی است که به نشستن بر روی صندلی سبز بهارستان فکر می کند.

رحمت الله خسروی، محمد حسین دانا، سید مهدی طباطبایی، داود محمدجانی و رحیم زارع کارنامه های آنها پیش روی مردم است و شهروندان خرمبید، بوانات و آباده حداقل یکبار به آنها اعتماد کرده اند و آقایان علی اصغر عزیزخانی و سید ابراهیم حسینی نیز قبلا بخت خود را در این عرصه گاه آزموده اند. سید مهدی موسوی و محمد حسن میرشکاری جزء کسانی هستند که برای جلب نظر مردم، برای نخستین بار در این ماراتن انتخاباتی دست و پنجه نرم می کنند.

قطعا 9 نفر معرفی شده در این گزارش تنها نامزدهای حوزه انتخابیه شمال فارس نخواهند بود و تمامی کاندیداها در صورت ثبت نام و تایید صلاحیت شورای نگهبان با یکدیگر به رقابت می پردازند.رقابت های انتخاباتی مجلس دهم در حوزه آباده، بوانات و خرمبید  بیش از ۲۰ کاندیدای احتمالی دیگر نیز دارد که اکثرا برای اولین بار رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را تجربه می کنند.

باید منتظر بود که در این ایام، بخصوص در دهه اول محرم فعالیت ها به چه سمت و سویی کشیده می شود و کدام یک از چهره ها فعالیت بیشتری از خود نشان خواهند داد.

نظرات بینندگان