کد خبر: ۱۶۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در گفتگو با شیرازه:

رأی مردم موجب هراس دشمن است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دشمن از پشتوانه رأی مردم به‌شدت هراس دارد و دشمنان بدانند که کشور ما با حمایت مردمی شکل‌گرفته و الحمدلله با حمایت مردمی هم تاکنون ادامه پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، افسانه خواست خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری ضمن تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان گفت: ما در ابتدای امر مشارکت مردم در شریعت دینی و ملیت کشور یکی از مهم‌ترین مسائلی است که همیشه به آن پرداخته شده است.


وی افزود: درواقع رأی‌دادن صرفاً یک حق نیست؛ بلکه غیر از آن تکلیف و یک مسئولیت اجتماعی است و ما برای پیشرفت جامعه و اجتماعی خود و شهروندان نیاز داریم که به مسئولیت شهروندی خود به شکل صحیح عمل کنیم.


خواست خدایی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اینکه نظارت جمعی مردم هم به‌عنوان افرادی که در این اجتماع زندگی می‌کنیم این است که در موضوعاتی همچون انتخابات مشارکت اجتماعی داشته باشیم، تصریح کرد: فضای انتخابات دارای اهمیت است چرا که باعث می‌شود که وحدت اجتماعی به وجود آید و از جمله تعارضات اجتماعی هم کاهش پیدا کند.


رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: مطابق اصل ۶ قانون اساسی کشور ایران، کشور ما کشوری است که درواقع اتکا دارد به آرای عمومی و این نشان می‌دهد که مشارکت مردم در اداره این کشور از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در جمهوری اسلامی رقم خورده است و مردم می‌توانند در موضوعات اجتماعی کشور تصمیم‌گیرنده باشند.

 

رأی مردم موجب هراس دشمن است


به گفته عضو هیئت اجرایی انتخابات فرمانداری شهر شیراز حضور مردم بسیار حائز اهمیت است چرا که این مسئولیت اجتماعی برای ما ایجاد کرده تا خود بتوانیم تصمیم بگیریم برای شیوه اداره کشور خود ما و سیره امام و رهبر انقلاب از همان اول به همین شکل بوده که مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه نظامی که هر دو سال یک‌بار یک انتخابات برگزار می‌کند یک نظام مردم‌سالار دینی است، ادامه داد: دشمن از این پشتوانه رأی مردم به‌شدت هراس دارد و دشمنان بدانند که کشور ما با حمایت مردمی شکل‌گرفته و الحمدلله با حمایت مردمی هم تاکنون ادامه پیدا کرده است.

 

 پشتوانه مردمی خاری بر چشم دشمنان ایران

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز در عرصه‌های مختلف امینت، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با پشتوانه مردم مشکلات را رفع کردیم و به جلو برده‌ایم، افزود: برای مثال در زمانی که بیماری همه‌گیر کرونا شکل گرفت حتی پزشکان و مدافعان سلامت ما از کشور دفاع کردند و این پشتوانه مردمی خاری بر چشم دشمنان ما است چرا که می‌دانند این نظام بر پایه رأی مردم شکل‌گرفته است و به پشتوانه رأی مردم و اهداف انقلاب اسلامی ان‌شاءالله پرچم را به دست حضرت مهدی (عج) می‌رساند.


خواست خدایی در ادامه خطاب به دشمنان گفت: دشمنان باید از این پشتوانه مردمی ما در تمام عرصه‌ها هراس داشته باشند و قطعاً این پشتوانه‌های مردمی توطئه‌های دشمن را نقش‌برآب می‌کند.


عضو شورای اسلامی شهر شیراز به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم کرمان و خوزستان اشاره کرد که فرمودند اگر مشارکت مردم در انتخابات ضعیف شد مطمئن باشید مجلس هم ضعیف خواهد شد و مجلسی که قوی شد دارای فرد اصلح هستند، گفت: حضور مردم در عرصه انتخابات با درایت و هوشیاری فرد اصلح را انتخاب کنند قطعاً یک مجلس قوی را رقم خواهد زد.

انتخاب اطلح مد نظر عموم مردم

وی با تصریح اینکه هر شخصی با تحقیق و بررسی میدانی از نامزدهای انتخاباتی و وضعیت حال و فعلی نامزد را جستجو کند و با هوشیاری کامل رأی بدهد می‌توانند انتخاب شایسته و اصلح را رقم بزنند، ادامه داد: توصیه‌ای امام خمینی (ره) داشتند که فرمودند: به نمایندگانی رأی دهید که تعهد به اسلام داشته باشند، وفادار به مردم باشند و در خدمت مردم احساس مسئولیت کنند.


خواست خدایی در پایان گفت: در نظام جمهوری اسلامی مشارکت مردم باعث شده است که اتفاقات بسیار خوبی در کشور رقم خورد همچنین قابل‌ذکر است که دشمن هیچ‌وقت خیر و صلاحی برای کشور نخواسته و باید مطرح کرد مشکلات این کشور به دست دشمنان حل نشده است و تاریخ ما این را اثبات کرده است و به همین دلیل مشارکت، همدلی، اتحاد و وحدت مردم قطعاً در چاره‌جویی در حل مشکلات تأثیرگذار است.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان