کد خبر: ۷۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

اعزام 300 روحانی در ایام محرم به نقاط مختلف جهرم

فرماندار ویژه جهرم از اعزام 300 روحانی در ایام ماه محرم به نقاط مختلف شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، علیرضا صحرائیان در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: برنامه های ایام محرم در شهرستان جهرم بسیار گسترده بوده و تعامل خوب شورای هیئت های مذهبی با سایر دستگاه های متولی سبب ایجاد یک اتفاق باشکوه و مثبت در خصوص عزاداری ها شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان جهرم در برپایی محافل سوگواری سیدالشهدا (ع) سنت پیشینه داشته است، افزود: هر سال نیز شاهد استقبال و حضور چشمگیر بیش از پیش مردم در این محافل هستیم.

صحرائیان از اعزام 300 روحانی توسط اداره اوقاف جهرم به نقاط مختلف شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای برنامه ریزی مراسم های ایام محرم تعداد هشت کارگروه تخصصی در قالب قرارگاه مرکزی سیدالشهدا (ع) تشکیل شده و برای هر چه باشکوه برگزار شدن برنامه های این ایام 10 جلسه با متولیان امر برگزار شده است.

وی از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 35 امامزاده شهرستان جهرم خبر داد و ابراز داشت: تجمع عاشوراییان، گردهمایی مداحان و شاعران آیینی، همایش شیرخوارگان حسینی با حضور 10 هزار کودک و مادر، همایش اهلا من العسل در شهر دوزه سیمکان از برنامه های انجام شده در محرم امسال بوده است.

فرماندار ویژه جهرم از برگزاری همایش بانوان عاشورایی در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه  با حضور بانوان عاشورایی جهرم در امامزاده فضل بن موسی(ع)، بی بی دوخواهران (ع) و حسینیه آیت الله آیت اللهی برگزار می شود.

صحرائیان از حرکت دستجات سینه زنی روز تاسوعا و عاشورا همچون سال های گذشته خبر داد و گفت: به همت اداره اوقاف تعداد 30 هزار دست غذا در ایام محرم میان عزاداران حسینی توزیع می شود.

 

نظرات بینندگان