کد خبر: ۷۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴

امام جمعه قادرآباد:انقلاب امام حسین (ع) درباره دو رکن امر به معروف و نهی از منکر بود

حجت الاسلام سیدمحمدحسینی گفت: هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا ، زنده نگه داشتن اسلام ، قرآن و ارزش اسلامی بود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  خبری بام فارس ، نماز جمعه این هفته با حضور گروه های مختلف مردم وبه امامت حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه قادرآباد در حسینیه  این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمدحسینی امام جمعه قادرآباد در خطبه اول ، اهداف و انگیزه امام حسین (ع) از قیام عاشورا را زنده نگه داشتن اسلام ، قرآن و ارزش های اسلامی همچون وحدت امت ، حریت (آزادی و آزادگی)، اخلاق اسلامی و انسانی، زنده کردن معارف حق و از بین بردن بدعت ها و اجرای امربه معروف ونهی از منکر بیان نمود.

وی عزّت نفس ، آزادگی ، ایثار و از خودگذشتگی و وفا و پای بندی به پیمان را از پیام های دیگر قیام دیگر  امام حسین (ع)  برشمرد.

خطیب جمعه قادرآباد گفت: با شهادت امام حسین علیه السلام ، مردم درس آزادى و آزادگى را از دانشگاه خون و شهادت كربلا آموختند و براى بدست آوردن حریت بپا خاستند.

حسینی اشاره ای نیز به آثار و نتایج نهضت عاشورا نمود وگفت: شهادت مظلومانه سید الشهدا و یارانش در کربلا ، تاثیر بیدارگر و حرکت آفرین داشت‏ و خونى تازه در رگهاى جامعه اسلامى دواند و جو نامطلوب را شکست و امتدادهاى آن‏حماسه در طول تاریخ جاودانه ماند.

وی افزود: روز عاشورا طوفانی در جهان به پا شد که تا ابد آثار آن باقی خواهد ماند .

امام جمعه قادرآباد ، با توجه به فرارسیدن سالروز خروش کوبنده امام خمینی(ره) علیه لایحه کاپیتولاسیون نیز گفت: امام خمینی(ره)، در فضایی لب به اعتراض علیه شاه و آمریکا گشود و بر آنان نهیب زد و خروشید که کسی توان و جرات و جسارت این کار را نداشت. اما او با پشتوانه الهی و اعتقاد به توکل بر خداوند، در برابر قانونی که استقلال و عزت ایران را به خطر می­انداخت، مردانه ایستاد و پس از آن سخنرانی، رنج­های تبعید چند ساله از وطن را به جان خرید.


نویسنده :
حمیدرضاطهماسبی
نظرات بینندگان