کد خبر: ۷۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴

جروزالم پست: ایران با برجام مطیع نشد

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت: ارائه مشوق‌های بیشتر به ایران سبب مطیع شدن این کشور نشده است و به نظر می‌رسد باید شاهد احیای رفتارهای تهران بود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی درباره «آزاد نشدن زندانیان آمریکایی حاضر در ایران» که در آن از واژه «گروگان» خطاب به آن‌ها استفاده کرده است، نوشت: خودداری ایران از آزادی سازی گروگان‌های آمریکایی انتقاداتی را نسبت به این‌ توافق هسته‌ای ماه جولای که کمک می‌کند جمهوری اسلامی مجددا وارد عرصه جامعه بین الملل شود ، برانگیخته است.

به نوشته این روزنامه، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا پیش بینی کرده بود که پسا برجام موجب خواهد شد ایران گام‌های قاطعانه‌ای را به سوی رابطه سازنده با جامعه جهانی بردارد اما ایران با محکوم کردن «جیسون رضاییان» روزنامه نگار (جاسوس) روزنامه واشنگتن پست و عدم آزادی وی به این ماجرا واکنش صریحی نشان داد. در نتیجه این انتظار که رهایی بیش از 100 میلیارد دلار دارایی های مسدود شده ایران به واسطه لغو تحریم‌های ناشی از برجام موجب مطیع شدن این کشور شود نشان داد در همان بدو امر دارای معایبی است.

جروزالم پست با گلایه از نوع توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران نوشت: در پشت فرمول لرزان توافق هسته‌ای بین آمریکا و شرکایش با ایران در عوض مشوق‌های اقتصادی ، یعنی لغو تحریم‌ها، تنها قطع برنامه غیر قانونی هسته‌ای این کشور در نظر گرفته  شد.

این روزنامه در خاتمه این گزارش و اشاره در بکارگیری اصطلاحات عجیب و غریب از سوی دولت اوباما در مورد قضیه آزادی زندانیان آمریکایی حاضر در ایران و ذکر مواردی از جمله سخنان «جان کری» وزیر خارجه این کشور در این زمینه نوشت: تمرد ایران تنها محدود به گروگان گیری نیست بلکه عدم پذیرش این کشور در قطع مسلح سازی ماشین جنگی «بشار اسد» رییس جمهور سوریه و حمایت از حزب‌الله لبنان را نیز شامل می‌باشد. بنابر این ارائه مشوق‌های بیشتر به ایران باعث رام شدن این کشور نشده و به نظر می‌رسد مدهای قدیمی (اشاره به رفتار ایران) دوباره احیا می‌شوند.

برچسب ها: برجام ، توافق هسته ای
نظرات بینندگان