کد خبر: ۷۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴

واکنش نماینده شیراز به ولخرجی های تامین اجتماعی/ ذوالانوار: نهادهای دولتی و شبه‌دولتی از ریخت‌ و پاش‌های بی‌مورد پرهیز کنند

چرا باید این همایش‌ها را در گران‌ترین مکان‌ها و با بیشترین هزینه‌ها برگزار کرد؟
به گزارش شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ولخرجی‌های تامین اجتماعی در این شهر گفت: نهادهای دولتی و شبه‌دولتی جلوی ریخت‌وپاش‌های بی‌مورد و همایش‌های غیرضروری را بگیرند.

سید حسین ذوالانوار اظهار داشت: یکی از مواردی که همواره طی دو سال اخیر برخی از مسئولان دولتی بر آن تأکید داشته‌اند، کمبود منابع مالی برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی به سبب تحریم‌ها بوده و این در حالی است که به نظر می‌رسد بخش اعظمی از مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت‌ها و عدم توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های غیرضروری سازمان‌های دولتی و شبه‌دولتی گفت: یکی از مصادیق بسیار مهم مدیریت صحیح منابع مالی و تحقق اقتصاد مقاومتی کاهش هزینه‌های غیرضروری و پرهیز از ریخت‌وپاش و جلوگیری از برگزاری همایش‌های بی‌مورد است.

ذوالانوار اضافه کرد: در این اواخر مطلع شدیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همایشی را دریکی از گران‌ترین هتل‌های شهر شیراز برگزار کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: برگزاری این همایش با مخارج بسیار دریکی از گران‌ترین هتل‌های شهر شیراز در حالی است که این ارگان در این شهر، خود دارای هتل و مراکز متعدد اقامتی و تفریحی است و به‌عنوان‌مثال هتل هما تنها یکی از زیرمجموعه‌های این سازمان در شیراز محسوب می‌شود.

ذوالانوار در ادامه با انتقاد از مسئولان برگزاری این همایش تصریح کرد: درصورتی‌که این قبیل همایش‌ها در زیرمجموعه‌های این‌گونه سازمان‌ها برگزار شود به‌یقین هزینه آن تا حد بسیاری به خود سازمان بازخواهد گشت و ضمن صرفه‌جویی در هزینه، از ریخت‌وپاش‌های بی‌مورد نیز جلوگیری خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین به هزینه‌های بسیار این ‌گونه همایش‌ها اشاره کرد و افزود: فارغ از اینکه برگزاری این قبیل همایش‌ها تا چه میزان ضروری و راهگشاست و آیا این امکان وجود ندارد که آن را با ویدئوکنفرانس برگزار کرد، این سؤال مطرح می‌شود که چرا باید این همایش‌ها را در گران‌ترین مکان‌ها و با بیشترین هزینه‌ها برگزار کرد؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌هایی که صورت گرفته، مطلع شدیم برگزاری چنین همایش‌های پرخرجی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال متداول شدن است و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که این سازمان در مواقعی، به دلیل مشکلات مالی در پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان خود دچار مشکل کمبود اعتبار و نقدینگی می‌شود.

ذوالانوار در پایان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مخاطب قرارداد و افزود: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که خود را ملزم به پیگیری و اجرای اقتصاد مقاومتی می‌داند و دیگر نهادها و ارگان‌های دولتی تقاضا می‌کنیم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای اقتصاد مقاومتی و لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از برگزاری مجدد چنین همایش‌هایی خودداری کنند.


نظرات بینندگان