کد خبر: ۷۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴
دو سال از عمر شورای شهر مرودشت گذشت

شورای شهر مرودشت در کنترل بیماری سالک موفق بوده است؟

یکی از حوزه هایی که می توان عملکرد شورای شهر را در آن مورد واکاوی قرار داد حوزه مسائل بهداشتی می باشد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، دو سال از عمر شورای چهارم مرودشت می گذرد و شورای چهارم در این دوره دوساله فراز و فرود ها، قهر و آشتی های بسیاری را به خود دیده است.

برای ارزیابی شورای چهارم باید عملکرد آنها در حوزه های مختلف تفکیک گردد و سپس هر حوزه مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوان به نتایج واقع بینانه تری دست یافت.

یکی از حوزه هایی که می توان عملکرد شورای شهر را در آن مورد واکاوی قرار داد حوزه مسائل بهداشتی می باشد. نظارت شورای شهر بر مسائل و امور بهداشت شهر یکی از وظایفی است که قانون بر دوش اعضای شورا نهاده است و کمیت و کیفیت نظارت شورای شهر بر امور بهداشت می تواند شهروندان را در ارزیابی صحیح از عملکرد شورا یاری نماید.

یکی از بیماری هایی که در مرودشت به وفور دیده می شود بیماری سالک است و بسیاری از خانواده های مرودشتی به این بیماری مبتلا شده اند.

گرچه مبارزه با بیماری سالک همت نهادهای گوناگون را می طلبد اما ارزیابی عملکرد شورای شهر مرودشت به عنوان نمایندگان منتخب مردم در خصوص بیماری سالک می تواند برای شهروندان مرودشت جلوه هایی از حقایق را ترسیم نماید.

در حالی که دو سال از عمر شورای شهر مرودشت می گذرد برای اولین بار نهاد مذکور از مسئولان مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت دعوت کرد تا ضمن حضور در جلسه شورای شهر، به هم اندیشی در خصوص مسائل بهداشتی شهر  پرداخته و به راهکارهایی در خصوص حل مشکلات مذکور خصوصا کنترل بیماری سالک دست یابند.

دعوت شورای شهر مرودشت از کارکنان بیمارستان مرودشت و تصمیم شورای شهر مرودشت در خصوص اجرای گسترده تر وظیفه نظارت بر حوزه بهداشت نسبت به گذشته، نقطه عطفی در تاریخ شورای چهارم مرودشت محسوب می شود اما باید دید عدم ورود شورای شهر مرودشت به هم اندیشی با کارشناسان در خصوص ریشه کن کردن بیماری سالک در گذشته چه دلیل یا دلایلی داشته است؟ و کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری مرودشت در وهله اول و مجموعه شورا در مرحله بعد در این زمینه چقدر توانسته است موفق عمل نماید؟

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان