کد خبر: ۷۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴

رئیس دادگستری فراشبند: پلمپ چاه های غیر مجاز در اولویت دستگاه قضایی فراشبند قرار دارد

رئیس دادگستری فراشبند: پلمپ چاه های غیر مجاز در اولویت دستگاه قضایی فراشبند قرار دارد و در تلاشیم فقط افرادی که کارشان کشاورزی است ان هم به اندازه خرج خورد و خوراکشان فقط کشت کنند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نخل بیدار، رئیس دادگستری فراشبند در گفت وگویی با خبرنگار نخل بیدار با توجه به کمبود بارش در چندین سال گذشته و برداشت غیر اصولی از آبهای زیر زمینی توسط کشاورزان و روبرو شدن شهروندان با کمبود آب شرب بیان داشت: در خرداد ماه سال جاری 36حلقه چاه پلمپ شد و در مرحله دوم 100 چاه با حکم قطعی دادستانی در حال پلمپ شدن است.

تقی زاده با اشاره به هماهنگی بسیار خوب بین منابع آب، دادستان، داگستری و نیروی انتظامی در پلمپ چاه های غیر مجاز بیان داشت: جلوگیری از برداشت آب از چاه های غیر مجاز مورد تاکید اعضای شورای تامین شهرستان نیز می باشد و در مباحث چاه های غیرمجاز و تصرف اراضی ملی شخص یا اشخاص منفعت طلب با هر سبقه ای که باشند در صورت تخلف با قانون طرف خواهند بود.

رئیس دادگستری فراشبند ضمن بیان اینکه دادگستری در مباحث عمومی صرفا نفع عموم را در نظر می گیرد خاطر نشان کرد: در برخی پرونده ها ممکن است برخی افراد متضرر شوند وسعی در تخریب و بد جلوه دادن آرای صادره کنند ولی دادگستری صرفا با نگاه نفع عمومی حکم صادر می نماید.

حمید تقی زاده در ادامه پلمپ تمامی چاه های غیر مجاز را در اولویت کاری دستگاه قضائی خواند وبیان داشت: تاکنون تمامی پرونده هایی که از منابع آب به دادگستری ارجاع شده منجر به صدور حکم گشته و می طلبد منابع آب و جهاد کشاورزی با عزمی جدی در برخورد با این مسئله اقدام نمایند.

تقی زاده برخورد قاطعانه با استفاده کننده گان از چاه های غیر مجاز و متصرفان اراضی ملی را تا پایان امسال و سال آینده بصورت مستمر خواند و افزود: از حدود دو ماه قبل تذکراتی به کشاورزانی که از چاه غیر مجاز استفاده می کنند و یا در اراضی ملی کشت می کنند داده شده است و اگر کشاورزی بدون توجه به تذکرات به کشت و زراعت مشغول شود بی شک متحمل ضرر و زیان خواهد شد و پیشنهاد می شود امسال کشت انجام ندهند.

رئیس دادگستری فراشبند پلمپ چاه های غیرمجاز و جلوگیری از زمین خواری را مختص منطقه ای خواص نخواند وگفت: بیش از 2000 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان فراشبند وجود دارد و از منطقه دژگاه کار پلمپ را آغاز کرده و به دهرم رسیده ایم  وپس آن نوجین و دیگر مناطق را نیز رسیدگی خواهیم کرد و بدون هیچ گونه تعطیلی کار خود را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به این که در چند سال گذشته افرادی به کشاورزی روی آورده اند که شغلشان کشاورزی نیست بیان داشت: به دنبال این هستیم که افرادی که فقط کار وشغلشان کشاورزی است بتوانند به اندازه ی خورد وخوراک، کارشان را انجام دهند.

تقی زاده  ضمن بیان اینکه در فراشبند چاه های غیر مجاز زیادی حفر شده گفت: مردم آب خوردن ندارند چرا باید کشاورزی کنیم.

نظرات بینندگان