کد خبر: ۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۱ دی ۱۳۸۸

احتمال واريز يارانه نقدي مرحله دوم

عضو كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه آزادسازي قيمت حامل‌هاي انرژي ممكن است در يك مقطع كوتاه افزايش تورم را به همراه داشته باشد، تصريح كرد: اگر مشكلي در زمينه افزايش نرخ‌ها پيش آيد، با دستور رئيس جمهور يارانه دو ماه بعد به حساب مردم واريز خواهد شد.

عبدالرضا ترابي تمهيدات درنظر گرفته شده پيش از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها را از مهمترين نكاتي برشمرد كه موجب اجراي صحيح قانون شده است و اظهار داشت: مجلس و دولت همكاري هاي خوبي را براي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها انجام دادند و سخنان رئيس جمهور در تلويزيون تاثير زيادي در اجراي بهتر اين قانون داشت.

اين نماينده مجلس، با بيان اينكه آزادسازي يكباره قيمت حامل‌هاي انرژي ممكن است در يك مقطع كوتاه افزايش تورم را به همراه داشته باشد، تصريح كرد: ولي هم اكنون با توجه به گزارش‌هاي حاصله ?? هزار بازرسي از بازار و مراكز فروش مايحتاج مردم رسيده كه بيانگر كنترل قيمت‌ها توسط دولت است.

ترابي اضافه كرد: با توجه به رايزني‌هاي دولت و مجلس با بخش خصوصي به طور قطع اين طرح نتايج مثبتي را به همراه خواهد داشت. قيمت‌هاي حامل هاي انرژي حتي كمتر از قيمت آب بود و با آزادسازي قيمت ها واقعي تر شد.

اين عضو كميسيون اقتصادي در ادامه گفت: ارزاني انرژي موجب قاچاق منابع ملي به ساير كشورها شده بود ولي به طور حتم واقعي سازي قيمت‌ها موجب جلوگيري از اين قاچاق خواهد شد.

وي صرفه جويي مردم را در زمان اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را از ديگر اثرات اجراي قانون مذكور عنوان و اضافه كرد: هم‌اكنون در كشورهاي پيشرفته مردم در استفاده از حامل‌هاي انرژي صرفه‌جويي مي‌كنند و مردم ايران نيز بايد براي رشد و توسعه كشور اين رويه را پيش بگيرند.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه رشد اقتصادي نيازمند تامين زيرساخت‌هاي لازم است، افزود: بايد ناوگان حمل‌ونقل در كشور به ويژه شهرهاي بزرگ گسترش يابد تا مردم مشكلي در اين زمينه نداشته باشند.

ترابي در ادامه اين گفت‌وگو در مورد چگونگي تعيين نرخ‌هاي سود بانكي براي سال آينده در راستاي اجراي بهتر قانون هدفمندي يارانه‌ها، تصريح كرد: آنچه در مجلس براي سود تسهيلات بخش‌هاي كشاورزي و صنعتي به تصويب رسيده معادل ?? درصد و بخش‌هاي تجاري ?? درصد است.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس اضافه كرد:‌ بانك‌هاي خصوصي هم بايد در اين زمينه بيشتر همكاري كنند.

وي تاكيد كرد:‌ دولت بايد حمايت از پروژه‌هاي عمراني را از سهم درآمد هدفمندي كه در اختيار خود است، انجام دهد تا با اين امر مشكلات اين پروژه‌ها برطرف شود.


انتهاي پيام/70

برچسب ها: یارانه
نظرات بینندگان