کد خبر: ۷۹۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
استاندار فارس:

برگزاری باشکوه اربعین حسینی نشان‌دهنده مدیریت شیعه در جهان است

افشانی گفت: استان فارسی‌ها از مرز شلمچه به عراق وارد می‌شوند.
به گزارش خبرنگار سرویس سومین حرم شیرازه، استاندار فارس ضمن بیان اینکه مراسم اربعین حسینی کنگره جهانی شیعه محسوب می‌شود، برگزاری با شکوه و نظم آن را نشان‌دهنده مدیریت شیعه در سطح عالم دانست.

سید محمد علی افشانی در جلسه هماهنگی مراسم اربعین حسینی تأکید کرد: با توجه به نا‌امنی‌های موجود در کشورهای همسایه، همه موظفیم حداکثر تلاش خود را به کار گیریم تا کنگره جهانی شیعه به بهترین شکل برگزار شود.

وی با تأکید بر توجه به مردمی ماندن مراسم اربعین تصریح کرد: مردم همواره این مراسم را در طول تاریخ با عشق و علاقه برگزار می‌کرده‌اند اما امروزه با توجه به جمعیت بسیار زیاد و امکانات ناکافی کشور عراق، باید زائران را با واقعیات و اقتضائات این سفر آشنا کنیم.

افشانی با اعلام اینکه در ستاد کشوری هماهنگی مراسم اربعین حسینی، استانداران به عنوان مسئولین هماهنگی برگزاری این مراسم تعیین شده و وظیفه هماهنگی در استان‌ها را برعهده گرفته‌اند، گفت: استان‌های خوزستان و ایلام مهمانداران اصلی در سفر زائران اربعین به عتبات عالیات هستند و سایر استان‌ها به یاری آن‌ها می‌شتابند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه زائران این استان از مسیر مرز شلمچه در استان خوزستان وارد کشور عراق خواهند شد، گفت: دستگاه‌های مسئول در استان فارس تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با توجه به امکانات بالای موجود در فارس، بهترین خدمات به زائران امام حسین (ع) در مراسم اربعین توسط این استان ارائه شود.

وی با بیان اینکه بیمه زائران و تامین امنیت آنان از موضوعات مهمی است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی در داخل کشور بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در خارج از مرز‌ها بر عهده جمعیت هلال احمر خواهد بود.

اعزام زائران فارس به مراسم اربعین حسینی با عنوان حرم تا حرم انجام می‌شود

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه کمیته‌های مختلفی در ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی در استان تشکیل شده است، افزود: کمیته‌ها موظفند با تشکیل به موقع جلسات و پیگیری شرح وظایف خود، نسبت به ارسال به گزارش‌های لازم به این ستاد اقدام کنند.

شاپور رستمی با اشاره به اینکه برنامه اعزام زائران استان فارس به مراسم اربعین حسینی در استان فارس با عنوان حرم تا حرم صورت خواهد گرفت، گفت: کاروان‌های اعزامی از استان فارس پس از حضور در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع)، با شور و عشق به مراسم پیاده روی اربعین حسینی اعزام خواهند شد.

در این جلسه تعدادی از مدیران استان نیز گزارشی از اقدامات خود در زمینه ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) در مراسم اربعین را ارائه دادند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴
0
اینقدر بگید تا عربستان خر بشه مراسم اربعین رو بترکونه