کد خبر: ۷۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
در صدوبیست و پنجمین جلسه شورا مطرح شد

پرواز مستقیم شیراز به نجف راه‌اندازی شود/ از خانه‌های مسکونی بدون سکنه عوارض دریافت شود

شورای شهر مصوب کرد ۵۰ میلیون تومان و به ازای هر برد مبلغ ۱۰ میلیون تومان به تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز کمک مالی شود.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز بر راه‌اندازی پرواز مستقیم شیراز به نجف و دریافت عوارض از خانه‌های مسکونی بدون سکنه تأکید شد.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در صد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز درخصوص لزوم راه‌اندازی پرواز مستقیم شیراز به نجف گفت: شهرهای اصفهان، تهران و مشهد با داشتن پرواز آزاد به نجف و بغداد ضمن رفتن مسافران ایرانی تعداد زیادی از مسافران خارجی را جذب می‌کنند درحالی که شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و ظرفیتهای ارزنده و مناسب گردشگری نه تنها پرواز آزاد به نجف و بغداد ندارد بلکه پروازهای شیراز به نجف در ایام اربعین نیز لغو شده است.

وی بر راه‌اندازی پرواز مستقیم شیراز به نجف تأکید و اظهار کرد: این نکته باید مورد توجه معاون گردشگری و زیارت استاندار فارس، مدیران حج و زیارت و فرودگاه استان فارس قرار گیرد.

در ادامه جلسه زین‌العابدین عرب، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: با فعالیت خوب شهرداری شیراز و سازمان اتوبوسرانی تعداد زیادی از اتوبوس‌های فرسوده که فرسودگی بیش از ۱۰ سال داشتند از ناوگان خارج و ۵۰ اتوبوس که با مبلغ نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان خریداری شدند وارد ناوگان شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این تعداد اتوبوس در تمام مناطق شهر شیراز و براساس فرسوده بودن سیستم‌های ناوگان اتوبوسرانی وارد چرخه خدمات‌رسانی به مردم شدند، پیشنهاد داد: در بودجه جاری بحث تعمیر و اضافه کردن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز پیش‌بینی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به رونق درختکاری در شهر شیراز به ویژه در حاشیه این شهر بر تشویق مردم به این امر خداپسندانه توسط شورا و شهرداری تأکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود در هنگام صدور پروانه ساختمان نسبت به متراژ زیربنا برای هر متراژ مربع که مجوز داده می‌شود شهروندان ملزم به کاشت تعداد معینی درخت در فضای تعیین شده باشند.

عرب با بیان اینکه این طرح به صورت تشویقی برای دریافت عوارض نوسازی نیز پیش‌بینی شود، تصریح کرد: با اجرایی شدن چنین طرحهایی به ازای هر مترمربع که در شهر ساختمان ساخته می‌شود فضای سبز نیز افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه باید عوارض برای نساختن زمین‌های‌‌ رها شده از صاحبان آن‌ها دریافت شود، خاطرنشان کرد: شورای شهر باید برای خانه‌های مسکونی که بدون سکنه هستند نیز عوارض تعیین کند چراکه هم از فرسودگی آن‌ها جلوگیری می‌شود و هم منجر به کاهش قیمت خانه شده و خانه‌دار شدن تعداد بیشتری از شهروندان می‌شود.

در ادامه جلسه غلام‌مهدی حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مدتی است شورای اسلامی شهر شیراز شاهد برخی ناملایمات است، اظهار کرد: جایگاه و شأن شورای اسلامی شهر شیراز بر این تأکید دارد که اعضای شورا این ناملایمات را با صبوری تحمل کنند.

وی با تصریح اینکه برخی از دوستان ما در این برهه انتقاد به شورا را وظیفه خود می‌دانند، گفت: با توجه به اینکه سربازی نظام اسلامی افتخار شورای اسلامی شهر شیراز است، باید این انتقاد‌ها را با صبوری تحمل کرد و نباید ناراحت شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه ممکن است اطلاع‌رسانی ما در زمینه خدمات ارائه شده به شهر شیراز کم بوده، عنوان کرد: باید اطلاع‌رسانی قوی‌تر و بهتری صورت گیرد و خدمات شورا به مردم و شهروندان بهتر از گذشته اطلاع‌رسانی شود.

حقدل ضمن تسلیت درگذشت دکتر احمد نجابت، نماینده اسبق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از حضور گسترده مردم شیراز در آئین تشییع و تدفین این خادم نظام جمهوری اسلامی ایران قدردانی و تشکر کرد.

بنابراین گزارش در صدوبیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر بررسی گزارش حسابرسی سال‌های ۸۷ تا ۹۰ سازمانهای مدیریت پسماند، قطارشهری، تاکسیرانی و آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز مورد تأیید اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

همچنین در قالب طرحی دوفوریتی مصوب شد ۵۰ میلیون تومان به تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز کمک مالی شود و به ازای هر برد این تیم در این دوره نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان به باشگاه پرداخت می‌شود.

نظرات بینندگان