کد خبر: ۸۰۳۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴
امام جمعه شیراز:

جنبش دانشجویی اجازه ندهد دانشگاه مرکز تاخت‌ و تاز کسانی شود که به انقلاب و آینده کشور علاقه‌ ای ندارند

امام جمعه شیراز گفت: من این نکته را بارها عرض کرده‌ام ما مجالس روضه و عزاداری و سینه زنی و عرض ادب به ساحت اهل بیت(ع) داریم اما در کنار این‌ها عزادار بودن چهره شهر بسیار مهم است.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، آیت‌الله اسدالله ایمانی، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز تصریح کرد: جنبش دانشجویی نباید اجازه دهد که دانشگاه مرکز تاخت و تاز کسانی شود که به انقلاب و آینده این نظام و کشور علاقه‌ای ندارند.

وی با اشاره به گذشته تاریخی شکل‌گیری دارالفنون توسط امیرکبیر، گفت: دولت انگلیس با ترفندهایی که داشت میراز تقی خان امیر کبیر را از سر راه سیاست‌های خود برداشت و او را به شهادت رساند و به دنبال آن دارالفنون هم از آن هدف بلند منحرف شد و آن خواسته و ایده امیرکبیر محقق نشد.

ایمانی با تصریح اینکه انگلیس در سال‌های قبل از انقلاب اجازه شکل‌گیری آموزش‌عالی با هدف نجات کشور را نداد، گفت: هدف دانشگاه‌ها در گذشته تربیت نیروهای غربی برای تامین منافع غرب و پلی بود برای رسیدن به غرب به خاطر همین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها تعطیل شد و به دنبال آن شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت.،امام دستورالعمل‌های ویژه‌ای درباره دانشگاه صادر کردند و دانشگاه‌ با الفبای جدید کار خود را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: اگرچه از همان روزهای اول که دانشگاه در تهران و شهرستان‌های بزرگ شکل گرفت چهره‌های مومن و خدمتگزار به کشور و مردم کشور بوجود آمدند و رشد و خدمت کردند اما آنها اکثریت نبودند. جمع خاصی بودن که تربیت دینی آنها، آنان را خدمتگزار جامعه و مردم قرار داد، امروز هم همین است.

ایمانی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشگاهیان و نکات مطرح شده از سوی معظم له، لزوم توجه به استمرار حضور نیروهای مومن و انقلابی در بخش‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به عظمت مراسم اربعین اباعبدالله الحسین(ع)، و با تاکید براینکه همایش اربعین، تداوم حرکت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا است، این حرکت را بسترساز حکومت جهانی حضرت بقیه‌الله(عج) دانست و گفت: این ظرفیتی عظیم و مقدمه آن ظرفیت بزرگ یعنی اصلاح جهان توسط موعود ملل و مصلح بزرگ عالم حضرت بقیه‌الله امام زمان روحی و ارواح العالمین له الفدا است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم سکوت رسانه‌های جهان و منطقه در انعکاس و تحلیل این اجتماع عظیم انسانی و به تعبیر صحیح‌تر بزرگ‌ترین اجتماع بشری، به حق رسانه ملی در این ایام اربعین را به‌خوبی انعکاس داد تا جهانیان بفهمند حسین‌ابن‌علی (ع)بعد از چندصد سال چه جاذبه‌ای دارد و چگونه از همه مذاهب و نژادها را دور هم جمع می‌کند و مراسمی با آرامش و امنیت مطلوب برگزار می‌شود.

ایمانی همچنین از مردم و دولت عراق قدردانی کرد و این اقدام را با توجه به تهدیدات و مشکلات آن کشور، بی‌نظیر خواند و از مسئولان خواست که در مسیر بازگشت زوار، ارائه خدمات ادامه پیدا کند تا همه زائران، به سلامت به شهرهای خود برسند.

وی گفت: در گذشته وقتی کاروان کربلا بر می‌گشت همه مردم به استقبال می‌رفتند و مدت‌ها به میهمانی و پذیرایی طی می‌شد و اکنون هم باید استقبال مناسبی از زائرانی که با پای پیاده به کربلا رفته‌اند انجام شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به در پیش بودن شهادت پیامبر اسلام(ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع)، گفت: برادران و خواهران کوشش کنید ایام شهادت، شعار شهادت در گوشه و کنار خیابان‌ها و مجامع عمومی ما دیده شود. من این نکته را بارها عرض کرده‌ام ما مجالس روضه و عزاداری و سینه زنی و عرض ادب به ساحت اهل بیت(ع) داریم اما در کنار این‌ها عزادار بودن چهره شهر بسیار مهم است.

وی با تصریح اینکه همه باید روز عزا تعطیلی و آثار عزا را همه جا مشاهده کنند، گفت: ما در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم، به جد می‌گویم که شیراز نسبت به سایر شهرهای ایران، در پوشش شهر در ایام خاص مسامحه می‌کند. حالا این مسامحه از طرف چه کسانی است؟ مجامع امور صنفی هستند؟ مسئولین‌اند؟ خود مردمند؟ کسبه و مغازه دارانند؟ هرچه هست پوشش شهر مناسب نیست باید این را اصلاح کنیم و دقت لازم را داشته باشیم.

ایمانی همچنین با اشاره به آغاز هفته وقف، خاطرنشان کرد: وقف سنتی است همزاد انسان یعنی از زمانی که انسان زندگی اجتماعی را داشته با محتوای وقف آشنا بوده همه پیامبران اهل وقف بوده‌اند. در اسلام پیامبر بزرگ اسلام، پیشوایان دینی و بزرگان ما تلاش می‌کردند یک رقبه وقف از خود به جا بگذارند و الان که الحمدلله مراجع بزرگ تقلید اجازه وقف جمعی را داده‌اند و فضای آن هم فراهم شده امیدوارم در عرصه‌های مختلف این وقف را مد نظر قرار دهید به‌ویژه در عرصه‌های فرهنگی، پژوهشی، رشد و بالندگی و علوم آزمایشگاهی و علوم قرآنی، ما در این موضوعات وقف کم داریم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴
0
وقتی مسئولین اجازه سخرانی به این ها می دهند دانشجویان چکار کنند ؟ اگر هم در گیری شود همین دانشجویان را می گیرند.
همه سنگر های مدیریتی استان در دست این هاست