کد خبر: ۸۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴
استاندار فارس در جلسه شورای برنامه‌ریزی:

دستگاههای مختلف لیست پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر را ارائه کنند/ باید گروهی در فارس همایش ها را ساماندهی کنند

سید محمدعلی افشانی گفت: تنها 17 درصد از اعتبارات عمرانی به صورت استانی تخصیص می یابد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس، عصر یکشنبه ۲۸ آذر ۹۴ در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در سال جاری عنوان کرد: کارگروه‌های تخصصی باید مصوباتی داشته باشند که گرهی از مشکلات مردم باز کند.

سید محمدعلی افشانی با بیان اینکه از کارگروه‌ها توقع خیلی بیشتر است و مصوبات آن‌ها نباید صرفاً برای ارائه گزارش عملکرد باشد، اظهار کرد: دهه فجر نزدیک است و دستگاه‌های مختلف باید لیست پروژه‌های آماده به افتتاح خود را اعلام کنند.

افشانی تأکید کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف استان باید بهترین پروژه‌های خود را برای افتتاح در دهه فجر آماده کنند.

وی با یادآوری اینکه تنها ۱۷ درصد از اعتبارات عمرانی در اختیار استان‌ها می‌باشد و بالغ بر ۸۳ درصد اعتبارات عمرانی به صورت ملی تخصیص می‌یابد، گفت: مدیران دستگاه‌ها باید تلاش بیشتری برای جذب اعتبارات داشته باشند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه افزایش اعتبارات استانی زمانی که بودجه عمرانی کشور افزایش نداشته باشد، کار سختی است که تنها باید با پیگیری مکرر و مداوم انجام شود، گفت: درمجموع نیاز به تحرک بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌باشد و مدیران باید به گونه‌ای عمل کنند که حداقل میزان اعتبارات استان کاهش نیابد.

افشانی دلیل سهم کم بودجه استان فارس در بودجه کشوری را عدم پیگیری به موقع مدیران و نمایندگان استان دانست و گفت: به خاطر پیگیر نشدن نمایندگان استان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و مدیران استانی در تخصیص بودجه از سوی وزارتخانه متبوعشان در پنج سال قبل سهم بودجه استان کاهش داشته و به خاطر مقارن بودن آن با تدوین برنامه توسعه پنجم کشور پایه تخصیص اعتبارات در سالهای بعد قرار گرفته است.

استاندار فارس بابیان اینکه مدیران دستگاه‌ها باید بر روی پروژه‌های ملی و استانی که در سطح استان اجرا می‌شود نظارت داشته باشند، گفت: کنترل مداوم هزینه، زمان و کیفیت پروژه‌ها از جانب مدیران استانی لازم است چرا که با گذشت هر سال از اجرای پروژه هزینه اجرای آن به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

 افشانی افزود: باید بعد از نظارت، گزارش وضعیت پروژه‌های ملی را نیز به وزارتخانه‌های مربوطه داد تا آن‌ها نیز به‌طور کامل در جریان وضعیت پروژه‌ها قرار گیرند.

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این فاصله کوتاهی که به استان آمده‌ام به‌ طور مداوم با برگزاری همایش‌هایی مواجه می‌شوم که‌گاه چندان کاربردی نیز نیستند و این‌گونه جلسات نصف زمان مدیران را به خود اختصاص می‌دهد و آن‌ها را درگیر همایش‌ها و کنفرانس‌های‌ گاه غیرعلمی می‌کند.

وی با اشاره به بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه برای استفاده از عبارت «بین‌المللی»، «ملی»، «کشوری» در عنوان همایش‌ها و جشنواره‌ها باید از کارگروه ساماندهی همایش‌ها و برای استفاده از عبارت «استانی» باید از شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مجوز اخذ شود، افزود: همایش‌ها و کنفرانس‌های متعددی در استان برگزار می‌شود که تمام آن‌ها کاربردی نیستند و برخی هزینه‌های گزافی برای موارد غیرضروری تأمین غذا و اسکان و... دارند و این رویه به‌طورقطع نیاز به ساماندهی دارد اما این‌که اعضای کارگروه ساماندهی چه کسانی باشند و کجا مصوب شود نیاز به کار‌شناسی بیشتر دارد و به‌طورقطع جزییات این کار به عهده شورای برنامه‌ریزی نخواهد بود.

استاندار فارس اضافه کرد: شورای برنامه‌ریزی حتی اگر بخواهد هم نمی‌تواند تمام همایش‌ها را بررسی کند چراکه شورای برنامه‌ریزی ماهی یک‌بار به‌زحمت مدیران را جمع آورده و تشکیل جلسه می‌دهد و اگر مستقیم در این موضوع وارد شود باید هرماه برای صد‌ها همایش مصوبه صادر کند.

وی اضافه کرد: این پیشنهاد باید دقیق‌تر بررسی شود چراکه شأن و جایگاه شورای برنامه‌ریزی متفاوت بوده و نیاز نیست در هر موضوع جزئی ورود کند.

استاندارفارس در این جلسه محمدرضا باقری فرد را به عنوان مدیر کل جدید راه و شهر سازی لارستان معرفی کرد.

سالاد

نظرات بینندگان