کد خبر: ۸۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
ویژه برنامه های گرامیداشت حماسه 9 دی در استان فارس؛

از سخنرانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در حرم مطهر شاهچراغ(ع) تا برگزاری نشستی با عنوان «شورش علیه جمهوریت» در دانشگاه شیراز

به مناسبت گرامیداشت روز نهم دی‌ ماه در مصلای نماز جمعه تجمعی برگزار خواهد شد که سخنران این مراسم حجت‌الاسلام مصلحی، وزیر سابق اطلاعات است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، 6 سال از حماسه 9 دی سال 88 می گذرد و این روز یه یکی از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شده است و هر ساله در آستانه این روز تاریخی، اقشار مختلف جامعه از جمله دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی برنامه هایی را برای گرامیداشت 9 دی تدارک می بینند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در این باره به خبرنگار ما گفت: برای بزرگداشت سالروز حماسه 9دی، بیش از هفت هزار برنامه در سطح استان فارس اجرا می‌شود.

حجت الاسلام محمد رضایی بیان کرد: برنامه‌های گرامیداشت 9دی در سال جاری از نظر محتوایی با محوریت مباحث تبیینی است و عواملی که باعث شد فتنه به وجود آید و نقش رهبری که باعث خاموشی فتنه شد، تبیین می‌شود. همچنین نقش حضور و مشارکت مردم که به صورت برجسته در 8 و 9 دی سال 88 باعث شد فتنه به بن بست برسد نیز بیان می‌شود.

وی با اشاره به تقارن گرامیداشت 9 دی با جشن میلاد رسول اکرم(ص) تصریح کرد: در تمام مساجد فارس جشن میلاد پیامبر(ص) با عنوان جشن بصیرت برگزار می‌شود و موضوع بصیرت افزایی در دستور کار مساجد قرار دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس از برگزاری مراسم ویژه در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) همزمان با میلاد پیامبر(ص) خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مردم شیراز در هشتم دی‌ماه سال 1388 با حضور خود اعلام موضع و حماسه آفرینی کردند بنابراین سه شنبه شب، هشتم دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی با سخنرانی آیت‌الله محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌هایی نیز در سطح دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت روز نهم دی‌ماه در مصلای نماز جمعه تجمعی برگزار خواهد شد که سخنران این مراسم حجت‌الاسلام مصلحی، وزیر سابق اطلاعات می‌ باشند.

همچنین برنامه های و مراسم های مختلفی در دانشگاه های سراسر استان با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی به شرح زیر برگزار می شود.

سید عزت‌الله ضرغامی رئیس پیشین صدا و سیما و رسانه ملی در نشستی با موضوع «شورش علیه جمهوریت» در دانشگاه شیراز سخنرانی می‌کند. این برنامه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز امروز چهارشنبه دوم دی‌ ماه ساعت 18:30 در تالار حکمت این دانشگاه برگزار می‌شود.

بسیج دانشجویی علوم پزشکی دانشگاه شیراز نیز برنامه ای با عنوان «براندازی به بهانه ی انتخابات 88؛ از نخست وزیری امام تا براندازی نظام» با سخنرانی کامران غضنفری نویسنده کتاب راز قطعنامه در خصوص بزرگداشت حماسه 9 دی برگزار می کند. این برنامه قرار است امروز چهارشنبه  از ساعت 19 در سالن شهید مطهری دانشکده پزشکی برگزار شود.

در تالار فجر دانشگاه شیراز روز پنج شنبه مقارن با سوم دی ماه، مراسم گرامی داشت حماسه 9 دی با سخنرانی حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، حسین نجابت نماینده مجلس شورای اسلامی و دکتر لنکرانی وزیر اسبق بهداشت برگزار می شود. زمان آغاز این مراسم ساعت 9 صبح است.
 
همچنین همایش بزرگداشت یوم‌الله 9 دی در دانشگاه صنعتی شیراز با سخنرانی دکتر لنکرانی برگزار می‌شود این برنامه را نیز بسیج دانشجویی برگزار می‌کند. این مراسم قرار است ساعت 12:15، شنبه پنجم دی‌ ماه در سالن اجتماعات دانشکده برق دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شود و کامران باقری لنکرانی وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در موضوع «دیروز فتنه، امروز نفوذ» برای دانشجویان سخنرانی می کند و به پرسش‌ های آن ها نیز پاسخ خواهد داد.

سازمان بسیج اساتید استان فارس در خصوص گرامیداشت حماسه 9 دی از 2 سخنران دعوت کرده است. حجت الاسلام سید حمید روحانی و حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات به ترتیب در روزهای 9 و 10 دی ماه در تالار حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی می کنند.

همچنین حجت الاسلام حمید روحانی قرار است روز پنج شنبه 10 دی ماه، در مصلی نماز جمعه شهرک گلستان در خصوص حماسه 9 دی سخنرانی کند. این برنامه از ساعت 4 الی 5 و نیم عصر برگزار می شود.

بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شیراز نیز ویژه برنامه حماسه 9 دی را با حضور دکتر رجبی دوانی در روز 5 دی ماه(شنبه) از ساعت 12 و سی دقیقه در محل نمازخانه این دانشگاه برگزار می کند.

حجت الاسلام محمود نبویان قرار است در تجمع 2000 نفری دانشجویان دانشگاه های شهرستان جهرم در گرامیداشت حماسه 9 دی سخنرانی کند.
نظرات بینندگان