کد خبر: ۸۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۴

آغاز جشن های هفته وحدت در خنج

هر ساله بمناسبت میلاد پرخیر و برکت نبی مکرم اسلام(ص)، مراسم مولودخوانی سنتی در خنج برگزار می شود که افراد زیادی در آن شرکت می کنند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از خنج کهن، همزمان با فرارسیدن هفته وحدت، جشن های ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در نقاط مختلف شهرستان خنج آغاز شد.

به مناسبت آغاز این هفته، مراسم جشنی با حضور مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان، علمای تسنن و تشیع و همچنین اقشار مختلف مردم اعم از اهل سنت و شیعه در مسجد جامع شهر خنج برگزار گردید.

در این مراسم که به همت برادران سخایی، عطایی و ارمغان برگزار شد، مولودخوانی سنتی توسط چندین نفر از برادران اهل سنت اجرا شد.

آغاز جشن های هفته وحدت در خنج/ مولودخوانی اهل سنت خنج، 117 ساله شد

ابراهیم سخایی از عوامل اجرای این جشن، در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگار خنج کهن گفت: هر ساله بمناسبت میلاد پرخیر و برکت نبی مکرم اسلام(ص)، مراسم مولودخوانی سنتی در خنج برگزار می شود که افراد زیادی در آن شرکت می کنند.

وی ادامه داد: این مراسم سالیان زیادی است در خنج اجرا می شود و از زمان آقایان حسین محمد و اسماعیل محمد، حاج محمدصالح سخایی و برادران، حاج عبدالرحمن عطایی و همچنین آقای ارمغان در خنج بوده که امسال نیز صد و هفدهمین (117) سال برگزاری آن می باشد.

سخایی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 و بعد از اینکه حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، از روز 12 تا 17 ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کردند، مناسبت هفته وحدت نیز به این مراسم مولودخوانی اضافه گردید.

گفتنی است در این مراسم که فرماندار، ائمه جمعه و همچنین علمای بزرگ اهل سنت و شیعه شهرستان حضور داشتند، دکتر محمد عارف ابونجمی از بزرگان اهل سنت و حجت الاسلام بینازاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس، سخنرانی نمودند.

آغاز جشن های هفته وحدت در خنج/ مولودخوانی اهل سنت خنج، 117 ساله شد


انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان